A Top of the funnel (TOFU) - azaz az értékesítési tölcsér tetején lévő emberek, akik még nem igazán ismerik a neved, márkád, termékeid vagy csak most találtak rád egy hirdetésed alapján.
A legtöbb TOFU státuszban lévő személyt egyetlen dolog vezérli, mégpedig az, hogy információkat gyűjtsön arról a témáról ami a legjobban érdekli. Ha például egy elektronikai üzleted van, és valaki a közösségi médián keresztül rátalál egy cikkedre, hogy miért előnyös szárítógépet vásárolni, akkor Ő ebben a TOFU nevezetű állapotban van, ugyanis érdeklődik a szárítógépek és a hozzá kapcsolódó témák iránt, de arról fogalma sincs, hogy te ki vagy. Csupán csak választ akar kapni.
Mi a célod?
Az, hogy ne veszítsd el azokat az érdeklődőket, akik legalább egyszer már felkeresték az oldalad. Próbálj meg minél jobb módszert bevetni annak érdekében, hogy interakcióra ösztönözd a “potenciális” ügyfeleket.
Íme néhány ötlet a megfelelő TOFU tartalomtípusokhoz:
- Blog (Végezz kulcsszókutatást, hogy áttekintő blogbejegyzést tudj készíteni egy bizonyos problémáról.)
- Videó (A videó ebben a szakaszban legyen rövid, fókuszáljon a problémára, ne a megoldásra.)
- Kvíz (Tudj meg többet vásárlóidról, tegyél fel kérdéseket a problémával kapcsolatban.)
- E-book (Készíts részletesebb reportot arról a témáról amelyet vásárlóid szívesen olvasnak.)
Ezeket a tartalmakat kifejezetten “hideg” közönségnek célozzuk, így oda kell figyelnünk arra, hogy nem a saját magunk népszerűsítése és termékeink eladása a fő cél. Viszont, ha tartalmaink igényesek és hasznosak, hosszú távon nagy valószínűséggel egyre több érdeklődőre tehetünk szert.