Legújabb marketingszótár bejegyzésünkben egy olyan fogalomról olvashatsz, ami minden értékesítéssel foglalkozó számára kiemelten fontos, különösen az online vásárlások fénykorában!
A testimonial tulajdonképpen egy ajánlólevél, amely számos formában megjelenhet. Ide soroljuk a vevővéleményeket, visszajelzéseket és köszönetnyilvánításokat. Érkezhetnek Google Review-ban, üzenetben, e-mailben vagy személyesen, a lényeg, hogy egy valós, nem fizetett vásárló álljon mögötte, akire neve alapján hivatkozhatunk.
Példák a testimonialra:
- üzenetben leírt tapasztalat
- hangüzenetben rögzített nyilatkozat
- termékfotóval egybekötött értékelés
- videó a termék használatáról
A testimonial minden vállalkozás számára nagy érték, hiszen ezek publikálásával növelhetjük a konverziós arányt, kosárértéket. Természetesen senki nem szeret vaktában vásárolni - főként nagyobb értékű terméket -, de a testimonialok segítségével megnyugtathatjuk potenciális vásárlóinkat. A valós, elfogultságtól mentes visszajelzések hatalmas motivációt is nyújtanak az értékesítési oldalnak is.
Érdemes tehát a korábbi fogyasztók véleményét kikérni, illetve ezeket a közösségi médiában vagy akár a honlapon közzétenni!