info tipp 2021.03.12., péntek
1 perc

Múlt héten a Hard Bounce-ról volt szó, most pedig a Soft Bounce fogalmával ismerkedhetsz meg marketingszótár bejegyzésünkből!

A Soft Bounce, azaz “puha visszapattanás” szintén egy email kampányok során használt kifejezés. A korábban megismert típustól eltérően ez eljut a címzett postafiókját kezelő szerverig, azonban valamilyen oknál fogva mégsem jut el a címzetthez.

 

Különböző okok állhatnak a jelenség mögött, többek között:

  • Átmeneti hiba
  • Ideiglenesen felfüggesztett a fiók
  • Megtelt a fogadó postafiók tárhelye
  • Spamnek érzékelt a küldött levél
  • Feketelistára került a feladó címe

Általában egy visszapattanó üzenet több olyan információt tartalmaz, amelyek segítenek a feladónak megérteni a soft bounce okát:

  • Az üzenet visszapattanásának dátuma és időpontja
  • A levelező szerver azonosítója
  • A soft bounce oka - pl.: Megtelt a tárhely
  • A visszapattant üzenet fejléce és tartalma

Tipp: Hogy az általad küldött üzenetek ne kerüljenek a felhasználók spam mappájába, néhány szabályt érdemes betartanod! Többek között az üzeneted mindig többet tartalmazzon, mint egy csatolt kép, kerüld Caps Lock billentyű túlzott alkalmazását, valamint tartózkodj a túl sok emoji és kiemelés használatától!