Múlt héten a Hard Bounce-ról volt szó, most pedig a Soft Bounce fogalmával ismerkedhetsz meg marketingszótár bejegyzésünkből!
A Soft Bounce, azaz “puha visszapattanás” szintén egy email kampányok során használt kifejezés. A korábban megismert típustól eltérően ez eljut a címzett postafiókját kezelő szerverig, azonban valamilyen oknál fogva mégsem jut el a címzetthez.
Különböző okok állhatnak a jelenség mögött, többek között:
- Átmeneti hiba
- Ideiglenesen felfüggesztett a fiók
- Megtelt a fogadó postafiók tárhelye
- Spamnek érzékelt a küldött levél
- Feketelistára került a feladó címe
Általában egy visszapattanó üzenet több olyan információt tartalmaz, amelyek segítenek a feladónak megérteni a soft bounce okát:
- Az üzenet visszapattanásának dátuma és időpontja
- A levelező szerver azonosítója
- A soft bounce oka - pl.: Megtelt a tárhely
- A visszapattant üzenet fejléce és tartalma
Tipp: Hogy az általad küldött üzenetek ne kerüljenek a felhasználók spam mappájába, néhány szabályt érdemes betartanod! Többek között az üzeneted mindig többet tartalmazzon, mint egy csatolt kép, kerüld Caps Lock billentyű túlzott alkalmazását, valamint tartózkodj a túl sok emoji és kiemelés használatától!