A sikeres vállalkozások nemcsak posztolnak a közösségi médiában, de meg is figyelik a közönségük reakcióit, viselkedéseit és interakcióit. Azaz a Social Listening-en keresztül megismerik a követőiket.
Mindezt képzeld el ezt az online világtól elszakadva. Egy cukrászdát üzemeltetve véletlenül is elcsípheted vásárlóid beszélgetéséből, vajon mit gondolnak az éppen fogyasztott süteményről, vagy a legutóbbi vásárlás alkalmával mennyire voltak megelégedve a vállalkozásoddal. Ez remek visszajelzés számodra, amiből építkezhetsz a jövőben, megkérdezheted a többi vásárló véleményét és a jó tapasztalatokat összegyűjtve még vonzóbbá varázsolhatod sütiződet.
A közösségi figyelés tulajdonképpen ugyanez, csupán a közösségi médiára fókuszálva.
Metrikái:
- Márka említések
- Releváns hashtagek
- Konkurencia említései
- Elköteleződési ráta
- lépés: Figyelés - Nézd át, hogy kik osztották meg bejegyzéseid, kik tettek említést a márkádról, esetleg milyen kontextusban jelenik meg a közösségi médiában a konkurenciád. Amennyiben saját hashtaggel rendelkezel, keress rá erre is és reagálj rájuk!
- lépés: Elemzés - A szerzett információkat ne csak tárold, értelmezd is! Vonj le következtetést, reagálj a visszatérő témákra és észrevételekre.
- lépés: Ismétlés - Iktasd be bizonyos időközönként, hogy össze tudd hasonlítani az elmúlt időszakokkal. Ebből láthatod, hogy mennyire volt sikeres egy közösségépítő kampány vagy egy problémakör megoldása.
A Social Listening segítségével tehát egészen más szemszögből láthatod a termékeid, szolgáltatásaid és a kommunikációd. Olyan problémákra derülhet fény, mint például rossz pozicionálás, árképzési hibák vagy rosszul kialakított nyitvatartási idő.
Forrás: What is Social Listening, Why it Matters, and 10 Tools to Make it Easier