info tipp 2021.06.18., péntek
1 perc

A sikeres vállalkozások nemcsak posztolnak a közösségi médiában, de meg is figyelik a közönségük reakcióit, viselkedéseit és interakcióit. Azaz a Social Listening-en keresztül megismerik a követőiket.

Mindezt képzeld el ezt az online világtól elszakadva. Egy cukrászdát üzemeltetve véletlenül is elcsípheted vásárlóid beszélgetéséből, vajon mit gondolnak az éppen fogyasztott süteményről, vagy a legutóbbi vásárlás alkalmával mennyire voltak megelégedve a vállalkozásoddal. Ez remek visszajelzés számodra, amiből építkezhetsz a jövőben, megkérdezheted a többi vásárló véleményét és a jó tapasztalatokat összegyűjtve még vonzóbbá varázsolhatod sütiződet.


A közösségi figyelés tulajdonképpen ugyanez, csupán a közösségi médiára fókuszálva.

Metrikái:

  • Márka említések
  • Releváns hashtagek
  • Konkurencia említései
  • Elköteleződési ráta
  1. lépés: Figyelés - Nézd  át, hogy kik osztották meg bejegyzéseid, kik tettek említést a márkádról, esetleg milyen kontextusban jelenik meg a közösségi médiában a konkurenciád. Amennyiben saját hashtaggel rendelkezel, keress rá erre is és reagálj rájuk!
  2. lépés: Elemzés - A szerzett információkat ne csak tárold, értelmezd is! Vonj le következtetést, reagálj a visszatérő témákra és észrevételekre.
  3. lépés: Ismétlés - Iktasd be bizonyos időközönként, hogy össze tudd hasonlítani az elmúlt időszakokkal. Ebből láthatod, hogy mennyire volt sikeres egy közösségépítő kampány vagy egy problémakör megoldása.

 A Social Listening segítségével tehát egészen más szemszögből láthatod a termékeid, szolgáltatásaid és a kommunikációd. Olyan problémákra derülhet fény, mint például rossz pozicionálás, árképzési hibák vagy rosszul kialakított nyitvatartási idő.

Forrás: What is Social Listening, Why it Matters, and 10 Tools to Make it Easier