Ismerd meg a sales funnel kifejezés jelentését és a legfontosabb tudnivalókat!
Az értékesítési tölcsér azt az útvonalat jelképezi, amely a felhasználó és a márkád első találkozásától egészen a vásárlás befejezéséig tart. Természetesen nem minden érdeklődőből lesz vásárló, azonban megfelelő marketingstartégiával még több felhasználót “tolhatsz” át a tölcséren! Miért lett tölcsér? Ahogy haladunk lefelé az értékesítési tölcsér szintjein és egyre közelebb kerülünk a vásárláshoz, úgy csökken a folyamatban maradt felhasználók száma.
Az értékesítési tölcsér szintjei:
-
Figyelem (Awereness) - Első körben a cél, hogy minél több potenciális felhasználót érj el, akik megismerkednek márkáddal.
-
Érdeklődés (Interest) - Itt a lényeg, hogy minél többeknek a Te terméked/szolgáltatásod iránt nőjön meg az érdeklődése. Ébreszd fel a vágyat a USP-d kihangsúlyozásával!
- Döntés - (Decision) - A cél, hogy még kívánatosabbá tedd márkád és megadd az utolsó lökést a vásárlónak.
- Cselekvés (Action) - Amikor az ügyfél elvégzi a kívánt konverziót.
Tipp: Kampányaid során érdemes különböző marketingtaktikákkal és üzenetekkel megcélozni az értékesítési tölcsér különféle szakaszaiban lévő felhasználókat, így még hatékonyabbak lehetnek hirdetéseid, mint korábban!