info tipp 2020.09.04., péntek
1 perc

Az online kampányok és hirdetések világában megannyi mutatóval találkozhatsz, amelyek segíthetik hatékonyságod nyomon követését. Most egy olyan mutatóról olvashatsz, amit mindenképpen érdemes elemezned!

A ROAS-t, vagyis a hirdetési kiadások megtérülését úgy számíthatod ki, hogy a kampányodból származó bruttó bevételt elosztod a hirdetésed teljes költségével. Ennek értelmében a kapott szám megmutatja, hogy 1 hirdetésre költött forint hány forint bevételt generált

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Interword Web & Social (@interword.hu) on

Nézzünk egy példát! Tegyük fel, hogy a céged 20.000 forintot költ egy hónapban a Facebook Ads-re, amely 100.000 forintos értékesítést hoz számodra. Ez azt jelenti, hogy a ROAS mutatód 5, tehát minden egyes a kampányra szánt forintod 5 Ft bevételt produkált. Így tehát a mutatószámból könnyen láthatod, mennyi nyereséget biztosított számodra egy-egy kampány. 

Tipp: Ha egyszerre több hirdetést futtatsz, akkor érdemes folyamatosan csekkolnod a ROAS mutatókat! Ezáltal pontosan láthatod melyik a legeredményesebb kampány számodra!

Milyen költségeket vegyél figyelembe a számításnál?
  • A hirdetés költségét (=budget)
  • Bérköltséget (a hirdetést feladó személy munkadíja)
  • Tranzakciós díjakat (nagyobb budgeteknél számottevő)
  • A kampányban résztvevő partnerek díját (pl. ügynökség)
Milyen ROAS mutatóval lehetsz elégedett? 
Erre nincsen előre meghatározott válasz, hiszen ez az adott cég stratégiájától és elképzeléseitől függ. Általánosságban a 4:1 (1 Ft kiadás 4 Ft bevétel) arány már sokak által elfogadhatónak és profitálónak mondható.