Az online kampányok és hirdetések világában megannyi mutatóval találkozhatsz, amelyek segíthetik hatékonyságod nyomon követését. Most egy olyan mutatóról olvashatsz, amit mindenképpen érdemes elemezned!
A ROAS-t, vagyis a hirdetési kiadások megtérülését úgy számíthatod ki, hogy a kampányodból származó bruttó bevételt elosztod a hirdetésed teljes költségével. Ennek értelmében a kapott szám megmutatja, hogy 1 hirdetésre költött forint hány forint bevételt generált.
Nézzünk egy példát! Tegyük fel, hogy a céged 20.000 forintot költ egy hónapban a Facebook Ads-re, amely 100.000 forintos értékesítést hoz számodra. Ez azt jelenti, hogy a ROAS mutatód 5, tehát minden egyes a kampányra szánt forintod 5 Ft bevételt produkált. Így tehát a mutatószámból könnyen láthatod, mennyi nyereséget biztosított számodra egy-egy kampány.
Tipp: Ha egyszerre több hirdetést futtatsz, akkor érdemes folyamatosan csekkolnod a ROAS mutatókat! Ezáltal pontosan láthatod melyik a legeredményesebb kampány számodra!
-
A hirdetés költségét (=budget)
- Bérköltséget (a hirdetést feladó személy munkadíja)
- Tranzakciós díjakat (nagyobb budgeteknél számottevő)
- A kampányban résztvevő partnerek díját (pl. ügynökség)