A Rich Snippet - bővített kivonat - az online marketing egyik fontos eszköze. Segítségével ugyanis komoly versenyelőnyhöz juthatunk még azelőtt, hogy a látogatók a honlapra kattintanának.
Keresés indításánál biztosan Te is találkoztál már olyan találattal, ahol megjelentek értékelő csillagok, fotók, árak vagy a gyakori kérdések. Ezek az extra információk a rich snippets-ből származnak. A bővített kivonatok tehát mind a keresőmotor, mind pedig a felhasználók számára értelmezhető és releváns adatokat, utalásokat tartalmaznak. Ezáltal a találati listán is jobb helyet foglalhat el a honlap, valamint a keresést indító személyek figyelmét is felkelti a bővített és általában érdekesebb leírás.
A rich snippets a honlap HTML kódjába építhetők szabványosított, strukturált adatok, azaz sémák segítségével. Tervezését a tartalom blokk kiválasztásával érdemes kezdeni. Gondold át ekkor a kitűzött konverziókat és a felhasználói szokásokat is. Amennyiben a látogatók gyakran olvassák a GYIK szekciót, jó opció lehet beépíteni bővített kivonatként, hiszen így még könnyebben elérhetővé válik a sokak számára releváns információ.
Megírása is alapos tervezést igényel, hiszen azokat a részleteket kell kiválasztani, amelyek SEO szempontból értékkel rendelkeznek, továbbá vizuálisan is figyelemfelkeltők és / vagy esztétikusak.
Tipp: Miután az oldaladon elhelyezted a strukturált adatokat, a Google Search Console segítségével tesztelheted! Bizonyos bővített találattípusok esetében pedig előre megtekintheted, hogy hogyan jelennek majd meg a Google Keresésben vagy a Google Segédben!