A reménynek is megvan a maga funkciója. Bárki, aki vállalkozásba kezd, azt egy kis reménnyel teszi; reméli, hogy az ötlete megtérül, és sikeres vállalkozóvá válik. E nélkül az emberek egyszerűen nem kezdenének bele vállalkozásba. Azonban, ha a remény párosul a marketinggel nagy problémák keletkezhetnek. Lássuk be az érzelem és a racionalitás merőben különbözik egymástól.
A reménymarketinget olyan vállalkozás alkalmazza, mely azt gondolja, hogy olyan jó a terméke vagy szolgáltatása, hogy valójában elég megmutatni az embereknek, akik majd úgyis örömmel megfogják vásárolni. A reménymarketing egyik jellemző tünete, amikor a vállalkozó azt gondolja, hogy elég lenne több látogató a honlapjára, hiszen így már biztosan beindul a business. Olyan gondolat motoszkál a fejében, hogy kicsit kell csak várni, mert “majd úgyis megveszik alapon” betérnek hozzá a vásárlók, hiszen az ő ajánlata tökéletes.
Egyszerűen nem tesz semmilyen összpontosított cselekvést, nincs terve. Lényegében egy hosszú út előtt beül az autóba GPS és térkép nélkül. Csak azt ffeltételezi, hogy meg fogja találni az úticélt, ha előre megy, pedig még soha nem járt ott, és nem is ismeri az utat.
Ez nem egy stratégia, inkább egy makacs hozzáállás vagy megközelítés. Ha pusztán követed azt, amit mások csinálnak, az nem garantálja, hogy sikeres leszel.
Tervezz előre, mert a vállalkozásod sorsa a befektetett energiádon és taktikádon múlik!
1. Határozd meg a vásárlói körödet
- Lássunk tisztán, ha nem is ismered a célközönségedet, mégis hogyan szeretnéd elérni őket?
2. Pozícionáld a termékeded
- Kitehetsz a polcra akár több száz akciós terméket, hidd el, más is megteszi, miért pont a tiédre figyelnének oda az emberek?
3. Építs világos marketing stratégiát
- Hiszel a termékedben vagy a szolgáltatásodban? Akkor fordíts időt a kommunikációra is, vagy mind a nyakadon marad!
Légy taktikus és tedd megfoghatóvá a reménykeltő gondolataidat!
Forrás: What is hope marketing?