Az elmúlt évtizedben ugrásszerű fejlődésen esett át a reklámszakma, gigantikus méreteket öltve. Az evolúcióval párhuzamosan minden esetben megjelent az alkalmazkodás képessége is.
Manapság egy honlap böngészése során több hirdetés is felugrik elénk, ám a tartalmuk befogadása már annál korlátozottabb. Ismerjük már, hogy mely részeken, blokkokban találkozhatunk velük. Megtanítottuk magunknak az információ szűrést és igyekszünk elkerülni mindent, ami megzavarja a felhasználói élményünket. Akár a Youtube reklámok miatt bosszankodunk, vagy a Facebook / Instagram scrollozás közben ütközünk számunkra irreleváns promóciókba, szimplán átpörgetjük. Tudatosan vagy tudattalanul elnézünk, máshova irányítjuk a figyelmünket.
De mit tehetünk, ha a barikád másik oldalán állunk és eladnánk valamilyen szolgáltatást vagy terméket?
Érdemes kísérletezni a formátumokkal, az elrendezéssel. A mai fiatalok figyelmét nagyon nehezen lehet hosszú időre lekötni. Rapid megoldásokat keresnek és egyből ítéletet tudnak hozni a problémás kérdésekben. A legjobb, ha eltávolodunk a megszokottól és megpróbálunk nem reklámszerű reklámokat gyártani.
Mit is jelent mindez?
Hanyagolnunk kell a merészebb, színesebb, kontrasztosabb színvilágot mert, ezen tulajdonságokkal azonosítják a promóciókat. Célszerű az adott honlap környezetéhez igazítani a mondandónkat, ezek az úgynevezett natív hirdetések. A natív tartalom általában hatékonyabban működik, mert olyan helyre van beágyazva, ahol az olvasó tölti idejét. A méretet tekintve, a kisebb, sarokba helyezett bannerek jobban teljesítenek mivel a user nem érzi úgy, hogy rá akarnának valamit tukmálni.
Rendben és mivel kezdjem?
Bármilyen promotálás mellett is döntünk, először próbaverzióként kezelve mérjük, hogy mennyire prosperáló a választott eszközünk. A konverziós számok ellenőrzése segít meghatározni és kiválasztani a legkedvezőbbet. De ne feledjük, nincs gyors megoldás a reklámvakságra, ha megállítani nem is de optimalizálni lehetséges.
Mit gondolsz, a te életedbe megjelenik a reklámvakság?