Push értesítéssel már mindenki találkozott. Marketing szempontból egy hasznos funkció, amit egy applikáció tulajdonos sem hagyhat ki a digitális stratégiájából!
A push notification, azaz a push (leküldéses) értesítés nem más, mint a telefonod vagy desktopod képernyőjén megjelenő üzenet. Ezeket a mobilra vagy desktopra telepített alkalmazás vagy egy honlap küldi. Gyors kommunikációs csatorna, ami rövid, figyelemfelkeltő üzenetek továbbítására alkalmas.
A push üzenetek legtöbb esetben automatikusan érkeznek, letöltéssel a felhasználó beleegyezik, hogy az applikáció reklám üzeneteket küldjön, amennyiben a készülék csatlakozik az internetre. Ezt persze a későbbiekben a user kikapcsolhatja, ezért csak olyan információk közlésére javasolt, ami a felhasználó számára értékes - pl.: extra kedvezmények, új termékek, funkció frissítés, stb.
A push értesítések több elemből állnak: cím, üzenet, kép és URL. Az üzenet emojikkal bővíthető az esztétikusabb vagy figyelemfelkeltőbb megjelenés érdekében.
Típusai:
- Web Push Notifications: A felhasználó asztali számítógépén vagy mobil képernyőjén jelenik meg a böngésző használatakor. Célja a webhely elköteleződés növelése és a látogatók (vissza)terelése a honlapra.
- Desktop Push Notifications: Csak számítógépen jelenik meg, feliratkozásra, telepítésre ösztönző üzenetekkel. Zömében két kattintási lehetőséget ajánl fel: “engedélyezés” és “letiltás” vagy “nem most” opciót.
- Mobile App Push Notifications: A telefonra letöltött applikációk által küldött üzenet, amely az alkalmazásra vagy azon belül egy menüpontra tereli a látogatót. Az értesítés megjelenhet a lezárt képernyőn, szalaghirdetésben vagy az értesítések között.
Kerülendő hibák:
- Túl gyakori értesítés küldése
- Rosszul időzített kiküldés
- Click-bait megfogalmazás
- CTA mentes üzenetek
Tipp: A push értesítések esetében is érdemes célcsoportokat kialakítanod. Szegmentáld a közönséget viselkedés és érdeklődési kör alapján, így személyre szabott üzenettel még hatásosabban érheted el őket.
Forrás: Push Notifications