info tipp 2021.10.08., péntek
1 perc

Fókuszpontok alapján három különböz típusú marketingről beszélhetünk: product-driven, customer-driven és purpose-driven marketingről. Legfrissebb blogbejegyzésünkben a Marketing 1.0-ként is emlegetett típusról lesz szó!

A product-driven, azaz termékorientált marketing az értékesíteni kívánt termék minőségére teszi a hangsúlyt. A közvetített üzenet főként technikai, termékspecifikus elemekből áll, és egyértelmű információt szolgáltat a potenciális vásárlónak. A termékorientációból adódóan az ügyfél személye, az ő problémái és vágyai mind háttérbe szorulnak.


A product-driven szemlélet alapján azt a személyt kell megcélozni a hirdetésekkel, aki érdeklődést mutat a termék iránt. Ezt azonban zömében szinte célzás nélkül, tömeg marketing eszközökkel teszik. Így próbálják meg széles körben terjeszteni az adott termék USP-jét, vagy az elért technológiai innovációt.

Azon márkák számára előnyös választás, ahol a vállalatirányítás is termékorientált fókuszponttal rendelkezik. Így a termékfejlesztés, az innováció és a minőségbiztosítás jelentős költségek mellett, de magas színvonalon működik. A magas bekerülési költség megtérüléséhez pedig minél több vásárlóra van szükség, így általában a marketing is nagy budgetből gazdálkodik, melyből kiváló minőségű imázsvideók, beszámolók és kreatív tartalmak készíthetők.

A márka számára megfelelő marketing stratégia kiválasztása elengedhetetlen a sikerhez. Az egyhangúság elkerülése érdekében viszont érdemes a fókuszponton alapuló marketing típusokat ötvözni egymással, hiszen még ha a vállalat a termékorientált szemlélet iskolapéldája, akkor sem feledkezhet meg a jelenlegi és a potenciális vásárlóiról!

Fontos: Ma már csak termékorientált hirdetésekkel nem igazán lehet eladni semmit. Ezért a tájékoztató jellegű tartalmak mellett nagy figyelmet kell fordítani a szórakoztatásra és az érzékenyítésre is!