info tipp 2022.10.07., péntek
4 perc

A PR (Public Relations) olyan technikák és stratégiák összessége, amelyek az egyénről vagy a vállalatról szóló információk nyilvánosságához, és különösen a médiához való terjesztéséhez kapcsolódnak.

Elsődleges célja a fontos vállalati hírek vagy események terjesztése, a márka imázsának megőrzése, valamint a negatív történések pozitív fényben való feltüntetése, hogy minimálisra csökkentsék azok következményeit. A PR történhet többek között vállalati sajtóközlemény, sajtótájékoztató, újságírókkal készült interjú, illetve közösségi médiában történő közzététel formájában is.

A PR területei

A hangsúly a közmédia szervezeteivel való erős kapcsolat kialakításán van. A média kapcsolatokkal foglalkozó csapat gyakran közvetlenül dolgozik a külső médiával azáltal, hogy eljuttatja számukra a céges híreket, hitelesített tartalomforrásokat biztosít és elérhetővé válik más hírekkel kapcsolatos nyilatkozatokhoz.

Szorosan összefügg egy vállalat közvetlen működésével. Ez az osztály széleskörű marketingterveket támogat, és gyakran konkrét, egyszeri erőfeszítésekhez kapcsolódik, mint például egy új termék bevezetése, egy speciális kampány vagy jelentős termékváltoztatás kezelése.

A vállalat és a befektetői közötti kapcsolat felügyelete. A PR ezen része kezeli a befektetői eseményeket, felügyeli a pénzügyi beszámolók nyilvánosságra hozatalának kommunikációját, valamint kezeli a befektetők panaszait.

A vállalat és alkalmazottai közötti PR ág. Biztosítja, hogy minden dolgozó elégedett legyen a munkakörülményeivel, választ keres az alkalmazottak kérdéseire, problémáira, illetve az esetleges elégedetlenségek nyilvánosságra hozatalának elkerülésével foglalkozik.

A vállalat és a hozzá kapcsolódó irányító szervek közötti kapcsolat kiépítésével foglalkozik. Egyes PR-osztályok erős kormánykapcsolatokat szeretnének kialakítani annak érdekében, hogy visszajelzést adhassanak politikusoknak, rávegyék a döntéshozókat arra, hogy meghatározott módon cselekedjenek, vagy méltányos bánásmódot biztosítsanak a vállalat ügyfeleivel szemben.

A márkára és egy adott közösségen belüli hírnévre összpontosító PR. A közösség lehet fizikai (pl. egy adott város) vagy nem fizikai (pl. kutyatulajdonos közösség). A PR ezen ága a közösség társadalmi résébe lép be, hogy tagjaihoz igazodjon.

A híd, amely összeköti a vállalatot és ügyfeleit. A PR gyakran magában foglalja a kulcsfontosságú kapcsolatok kezelését, piackutatást, az ügyfelek prioritásainak megértését és a főbb problémák kezelését.

Miért fontos a PR?

Az ügyfelek döntéseit számtalan indok befolyásolhatja. Az okok egyike az a kapcsolat, amit az adott céggel fenntartanak. Ha egy vállalatról negatív kép alakult ki, vagy egy vitatott kérdésbe keveredik, előfordulhat, hogy az ügyfél többé nem érzi magát kapcsolatban a márkával, imázsával és termékével. A PR feladata pedig az, hogy biztosítsa, hogy az ügyfelek, az alkalmazottak, a befektetők és más külső felek pozitív véleménnyel legyenek a vállalatról.

Munkád során a PR mely területeivel találkoztál már? Írd meg kommentben!