info tipp 2021.12.10., péntek
1 perc

Gondolnád, hogy néha pont az segíti fizetett tartalmaid elérését, ha az nem feltűnő? Mutatjuk, miért!

A Native Ads - amiket magyarul is natív hirdetésekként emlegetünk - olyan digitális reklámok, amelyek tartalma, üzenete és kinézete beleillik tartalomszolgáltató megosztásai közé. Így a fizetett content nem tolakodó, nem zavaró a felhasználó számára, és elsőre talán fel sem tűnik, hogy reklámról van szó. Ezzel szemben azonban soha nem lehet megtévesztő! Habár formailag beleillik a többi szöveges, képes vagy videós tartalomba, láthatóan és érthetően fel kell tüntetni, hogy egy reklámról van szó.


Natív hirdetésekkel számos platformon találkozhatunk. Többek között a Facebook feed-ed promótált tartalmai is ide sorolhatók. De a Google ajánlásai, egy hírportál szponzorált cikke, vagy egy beágyazott videó is tartozhat a natív hirdetések kategóriájába.

Előnye, hogy habár elsőre nem ragadja meg az olvasó tekintetét, visszafogottságával sokakban sokkal kellemesebb benyomást kelt. Egy fizetett cikkel ráadásul jóval hatásosabb célzást érhetünk el, hiszen arányaiban véve több, számunkra releváns fogyasztóhoz tudjuk eljuttatni az adott tartalom üzenetét.

Mint minden hirdetés esetében, itt is fontos az elhelyezés! Ne akarjunk olyan közönséget megszólítani, akik korábban egyáltalán nem mutattak érdeklődést a márka vagy a termék iránt. Így egy sportmagazin hirdetései között biztosan jobb eredményt ér el egy futócipő reklámja, mint egy vetőmagokat népszerűsítő tartalom.

Tipp: Nincs okod titkolni, hogy ez egy szponzorált tartalom! Egy jól működő natív hirdetés esetében nem okoz akkora ellenszenvet az emberekben a reklám, mint a hagyományos fizetett promóciók esetében.