Évről - évre egyre népszerűbb az influencer marketing, de kik is azok a nano influenszerek, és miért éri meg velük együttműködni?
A nano influencer az aki a közösségi média oldalakon 5.000 fő alatti követő táborral rendelkezik. A közönségük általában szűkös és kicsi, viszont nagyon elkötelezett. A nem túl nagy követőtábornak köszönhetően specifikus csoportokat vonzanak és szinte minden interakcióra tudnak reagálni, ezáltal mélyebb kapcsolatot is képesek kialakítani az emberekkel.
Javarészt márkákkal együttműködve szponzorált tartalmakat tesznek közzé. Általában a pénzbeli juttatás helyett egy termék csomaggal is megelégednek.
De miért is éri meg velük dolgozni?
- A nano influencerek alapvetően hétköznapi emberek akik nem az influencer marketinget használják fő bevételi forrásukként, ezáltal könnyebben megközelíthetők.
- Mivel kisebb a követői körük - köztük számos olyan személy is akiket személyesen ismernek - sokkal megbízhatóbbak. Ezáltal az emberek bátrabban merik kipróbálni az általuk reklámozott termékeket.
- Többnyire kérdés nélkül elfogadják a márka által meghatározott feltételeket, így egyszerűbb velük dolgozni, mint a megalapozottabb influencerekkel, akiknek megvannak a saját igényeik és feltételeik.
Az Instagramon folyamatosan növekszik az influencerek száma. Ahhoz, hogy népszerűsítsük márkánkat nehéz különbséget tenni a több millió Instagrammer között. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy cégünknek melyik influencer szint felel meg a legjobban. Ezután kössük meg a szerződést a megfelelő személlyel, aki végül jó eredményeket hoz vállalkozásunknak, hosszú távon pedig jövedelmező lehet.