kezdő tipp 2022.04.26., kedd
3 perc

A márkavízió a márka mögött meghúzódó ötletekre utal, amelyek elősegítik a jövőbeli célok elérését. Egy jól megtervezett vízió a vállalkozás működésének biztosítása mellett, felvázolja az üzleti stratégiáját.

Miért hasznos a márkavízió?

A vízió hozzájárul a márkánk történetéhez, ápolja, fenntartja és biztos célokat rendel hozzá. A legfontosabb előnye, hogy rezonál az ügyfelek körében, és ösztönzi az alkalmazottakat. Ebből kifolyólag a márka identitása olyan területeket fog lefedni, mint a vállalat értéke, hangszíne, személyisége és vizuális megjelenése.

Milyen a jó márkavízió?

Az alábbi pontokban összegyűjtöttük, hogy milyen lépések szerint érdemes megtervezned márkád stratégiáját:

1. Állítsd összhangba a jövőképed az alapvető üzleti értékeiddel!

Mit jelent ez?

A márkavízió nyilatkozata kulcsfontosságú ahhoz, hogy a pályán maradhass. Kulcsfontosságú, hogy ne térj el attól, ahonnan elindultál. Bár a változásra és innovációra szükség van, mégis figyelj, hogy ne alakítsd át teljesen a márkádat mert belfetusz az ellentmondás csapdájába!

2. Válj a piacod sikeres szereplőjévé!

Mit jelent ez?

Maradj releváns az ágazatodban. Ne hunyászkodj meg, elvárásokkal és ambícióval telve vedd fel a versenyt a konkurenciával!

3. Fogalmazd meg röviden és egyértelműen!

Mit jelent ez?

Ha nem tudod néhány mondatban meghatározni az elképzelésedet, akkor valószínűleg még nem tiszták a valódi céljaid.

4. Tartsd szem előtt a jövőt!

Mit jelent ez?

A márkavíziódnak azon kell alapulnia, ami most történik, de végső soron a jövő útitervének kell lennie. Ezáltal kommunikálsz az alkalmazottaiddal, ügyfeleiddel, érdekelt felekkel.

Mielőtt megteremted a saját márkavíziód, gondold át a következő kérdéseket:

• Min szeretnél változtatni a cégeden belül?

• Hová szeretnél eljutni 5-10 év múlva?

• Mik a növekedési és terjeszkedési terveid?

• Tervezel-e terjeszkedni-e új piacokra?

• Gondolkozol-e új  termék vagy szolgáltatás bevezetésén?

• Melyik demográfiai csoportot szeretnéd leginkább kiszolgálni?

• Hogyan tervezed a fejlődést vállalatként?

 

Az értékek által vezérelt vezetés és az intelligens irányítási stratégiák mellett a márka jövőképének helyes kialakítása elősegíti, hogy vállalkozásod mindig a fejlődés útján maradhasson!

Forrás: What is brand vision?