A márkavízió a márka mögött meghúzódó ötletekre utal, amelyek elősegítik a jövőbeli célok elérését. Egy jól megtervezett vízió a vállalkozás működésének biztosítása mellett, felvázolja az üzleti stratégiáját.
Miért hasznos a márkavízió?
A vízió hozzájárul a márkánk történetéhez, ápolja, fenntartja és biztos célokat rendel hozzá. A legfontosabb előnye, hogy rezonál az ügyfelek körében, és ösztönzi az alkalmazottakat. Ebből kifolyólag a márka identitása olyan területeket fog lefedni, mint a vállalat értéke, hangszíne, személyisége és vizuális megjelenése.
Milyen a jó márkavízió?
Az alábbi pontokban összegyűjtöttük, hogy milyen lépések szerint érdemes megtervezned márkád stratégiáját:
1. Állítsd összhangba a jövőképed az alapvető üzleti értékeiddel!
Mit jelent ez?
A márkavízió nyilatkozata kulcsfontosságú ahhoz, hogy a pályán maradhass. Kulcsfontosságú, hogy ne térj el attól, ahonnan elindultál. Bár a változásra és innovációra szükség van, mégis figyelj, hogy ne alakítsd át teljesen a márkádat mert belfetusz az ellentmondás csapdájába!
2. Válj a piacod sikeres szereplőjévé!
Mit jelent ez?
Maradj releváns az ágazatodban. Ne hunyászkodj meg, elvárásokkal és ambícióval telve vedd fel a versenyt a konkurenciával!
3. Fogalmazd meg röviden és egyértelműen!
Mit jelent ez?
Ha nem tudod néhány mondatban meghatározni az elképzelésedet, akkor valószínűleg még nem tiszták a valódi céljaid.
4. Tartsd szem előtt a jövőt!
Mit jelent ez?
A márkavíziódnak azon kell alapulnia, ami most történik, de végső soron a jövő útitervének kell lennie. Ezáltal kommunikálsz az alkalmazottaiddal, ügyfeleiddel, érdekelt felekkel.
Mielőtt megteremted a saját márkavíziód, gondold át a következő kérdéseket:
• Min szeretnél változtatni a cégeden belül?
• Hová szeretnél eljutni 5-10 év múlva?
• Mik a növekedési és terjeszkedési terveid?
• Tervezel-e terjeszkedni-e új piacokra?
• Gondolkozol-e új termék vagy szolgáltatás bevezetésén?
• Melyik demográfiai csoportot szeretnéd leginkább kiszolgálni?
• Hogyan tervezed a fejlődést vállalatként?
Az értékek által vezérelt vezetés és az intelligens irányítási stratégiák mellett a márka jövőképének helyes kialakítása elősegíti, hogy vállalkozásod mindig a fejlődés útján maradhasson!
Forrás: What is brand vision?