info tipp 2021.07.02., péntek
1 perc

A local-, event- és sok esetben a gastromarketing egyik alapvető hirdetési célzása a location targeting. Mutatjuk, miért!

A földrajzi hely szerinti célzás elsősorban a fizikai üzlettel rendelkező boltok és éttermek, valamint a helyi lakosságot megszólító hírportálok aranybányája. De terjeszkedés és piaci lefedettség növelésére is kifejezetten jó eredményekkel használhatjuk a social media hirdetéseinkben.


A targetálás során tehát a célcsoportunkat szűkítjük. Meghatározzuk, hogy a IP cím, GPS/ Wifi adatok vagy a Facebooknak megadott lokáció alapján a fizetett tartalmunk kinél jelenhet meg. Így például egy étterem aktuális kínálatát vagy rendezvényét promotáló tartalom nem a 150 km-el arrébb élő, de a célközönségünkhöz hasonló érdeklődési körrel rendelkező személy idővonalán landol.

Helyszínek kiválasztása a Facebookon:

  • Itt élő vagy mostanában itt járt emberek - Azok az emberek szerepelnek benne, akiknek az otthona vagy legutóbbi tartózkodási helye az adott területen belül van. Akkor használd, ha sok embert szeretnél elérni egy adott területen meghatározott időszakon keresztül.
  • Az itt élő emberek - Azok az emberek szerepelnek benne, akiknek az otthona az adott területen belül van. Akkor használd, amikor adott helyen élő embereket szeretnél elérni. 
  • Mostanában itt járt emberek és az ide utazók - Azokat az embereket tartalmazza a kiválasztott területen belül, akik a szülőhazájukban, de otthonuktól több mint 200 km távolságban tartózkodnak. Akkor használd, ha nem a kiválasztott területen élő embereket szeretnél elérni.

Mikor NEM érdemes location targeting hirdetést indítani?

  • Nagyobb területet lefedő ajánlat esetén
  • Ha nem követi a disztribúciót, azaz nincs az adott területen szolgáltatás

A földrajzi hely alapú célzás a Facebookon egyszerűen beállítható. A célterületet megadhatod az irányítószám beírásával vagy egy célzási sugár kijelölésével. Ekkor a térképen lerakott gombostű, valamint a körülötte lévő sugár meghatározásával szűkítheted a tartalmad terjedését.

Forrás: Földrajzi hely szerinti célzás használata