info tipp 2020.11.20., péntek
1 perc

Friss #marketingszótár bejegyzésünkben egy nagyon hasznos marketinges kifejezéssel bővídheted a fogalomtáradat.

A lead az a személy, aki érdeklődést mutat a terméked vagy szolgáltatásod iránt, így könnyen vásárló válhat belőle. Találkoztál már a lead generálás kifejezéssel? Egy olyan folyamatot jelent, amely során egy személyből vásárló lesz, amely végső soron a legtöbb márka célja. A lead generálás tehát az érdeklődés felkeltésétől az elégedett vevővé válásig tart.

A három különböző lead:
  • IQL (information-qualified lead): Azok a felhasználók, akik az értékesítési tölcsér elején állnak és már információt szereztek a márkádról. Ilyenkor érdemes felajánlani valamilyen kedvezményt, ajánlatot a személyes információk megszerzése érdekében (pl. név, e-mail cím).
  • MQL (marketing-qualified lead): Ezen érdeklődök már kezdenek elcsábulni a vásárlás irányába, folyamatos érdeklődést mutatnak a branded iránt.
  • SQL (sales-qualified lead): Felhasználók, akik egyértelműen kifejezték vásárlási szándékukat. Készülhetsz az értékesítésre!
Hogyan generálj leadeket online?
  • Szólítsd meg különféle módon a három lead-típust!
  • Válaszd ki a megfelelő marketing csatornákat!
  • Készíts értékes tartalmat!
  • Harmonizáld közösségi oldalaid és landing oldalad!
  • CTA CTA CTA!
  • A/B teszteld kampányaidat, hogy még hatékonyabb lehess!

Forrás: What is a Marketing Lead? - Definition and Guide