Friss #marketingszótár bejegyzésünkben egy nagyon hasznos marketinges kifejezéssel bővídheted a fogalomtáradat.
A lead az a személy, aki érdeklődést mutat a terméked vagy szolgáltatásod iránt, így könnyen vásárló válhat belőle. Találkoztál már a lead generálás kifejezéssel? Egy olyan folyamatot jelent, amely során egy személyből vásárló lesz, amely végső soron a legtöbb márka célja. A lead generálás tehát az érdeklődés felkeltésétől az elégedett vevővé válásig tart.
A három különböző lead:
-
IQL (information-qualified lead): Azok a felhasználók, akik az értékesítési tölcsér elején állnak és már információt szereztek a márkádról. Ilyenkor érdemes felajánlani valamilyen kedvezményt, ajánlatot a személyes információk megszerzése érdekében (pl. név, e-mail cím).
-
MQL (marketing-qualified lead): Ezen érdeklődök már kezdenek elcsábulni a vásárlás irányába, folyamatos érdeklődést mutatnak a branded iránt.
- SQL (sales-qualified lead): Felhasználók, akik egyértelműen kifejezték vásárlási szándékukat. Készülhetsz az értékesítésre!
Hogyan generálj leadeket online?
-
Szólítsd meg különféle módon a három lead-típust!
-
Válaszd ki a megfelelő marketing csatornákat!
-
Készíts értékes tartalmat!
- Harmonizáld közösségi oldalaid és landing oldalad!
- CTA CTA CTA!
- A/B teszteld kampányaidat, hogy még hatékonyabb lehess!