Legfrissebb marketingszótár bejegyzésünkben az email marketinget használók egyik rémálmáról, a Hard Bounce-ról lesz szó!
A bounce - magyarul visszapattanás - az a jelenség, amikor a kézbesíteni kívánt email, hírlevél vagy kupon nem érkezik meg a címzetthez. Két típusát különböztethetjük meg: Hard és Soft, azaz “kemény” és “puha” visszapattanás.
Hard Bounce-ról abban az esetben beszélhetünk, ha a megadott email cím:
- Nem létezik
- Blokkolva van
Természetesen előre nem tudja megítélni sem a feladó, sem a levelezőprogram, hogy visszapattan egy email, ezért a marketing kampány során minden kiküldött hírlevélnél érdemes monitorozni a kézbesítési arányt. A Hard Bounce-ra futott címeket javasolt minél előbb eltávolítani a listáról, így pontos adatokat tudunk leszűrni a megnyitási arányokból és az ezekhez kitűzött konverziók teljesüléséből!