A green marketing, vagyis a zöld marketing környezetbarát termékek, szolgáltatások és kezdeményezések népszerűsítését jelenti.
A zöld marketing egyre népszerűbb, hiszen egyre több embert foglalkoztatnak a környezetvédelmi kérdések. Egy felmérés alapján 2020-ban a fogyasztók több mint háromnegyede (77%) említette a márka fenntarthatóságát és környezeti felelősségét nagyon- vagy közepesen fontosnak a márkaválasztás során.
Néhány példa a green marketingre:
- Környezetbarát termékek készítése
- Újrahasznosított anyagokból készült környezetbarát termékcsomagolás használata
- A termelési folyamatokból származó üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése
- Fenntartható üzleti gyakorlatok alkalmazása
- Marketing erőfeszítések, amelyek kommunikálják a termék környezeti előnyeit
- A nyereség befektetése megújuló energiába
Zöld marketinget alkalmazó nemzetközi márkák közé tartozik például a Patagonia, az IKEA, a Hershey és a Johnson & Johnson.
Bár a green marketing többe kerülhet a cégeknek, sokszor mégis nyereséges, hiszen egyre több fogyasztó és üzlettulajdonos számára a környezeti előnyök felülmúlják az árkülönbséget.
Te hajlandó vagy többet fizetni egy környezetbarát termékért? Írd meg kommentben!