info tipp 2022.11.04., péntek
3 perc

A green marketing, vagyis a zöld marketing környezetbarát termékek, szolgáltatások és kezdeményezések népszerűsítését jelenti.

A zöld marketing egyre népszerűbb, hiszen egyre több embert foglalkoztatnak a környezetvédelmi kérdések. Egy felmérés alapján 2020-ban a fogyasztók több mint háromnegyede (77%) említette a márka fenntarthatóságát és környezeti felelősségét nagyon- vagy közepesen fontosnak a márkaválasztás során. 

Néhány példa a green marketingre:

  • Környezetbarát termékek készítése
  • Újrahasznosított anyagokból készült környezetbarát termékcsomagolás használata
  • A termelési folyamatokból származó üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése
  • Fenntartható üzleti gyakorlatok alkalmazása
  • Marketing erőfeszítések, amelyek kommunikálják a termék környezeti előnyeit
  • A nyereség befektetése megújuló energiába

Zöld marketinget alkalmazó nemzetközi márkák közé tartozik például a Patagonia, az IKEA, a Hershey és a Johnson & Johnson.

Bár a green marketing többe kerülhet a cégeknek, sokszor mégis nyereséges, hiszen egyre több fogyasztó és üzlettulajdonos számára a környezeti előnyök felülmúlják az árkülönbséget.

Te hajlandó vagy többet fizetni egy környezetbarát termékért? Írd meg kommentben!