Kiemelt kivonattal már mindenki találkozott, aki valaha egyetlen keresést is indított a Google-ben. Ha honlapkészítés előtt állsz vagy a meglévő oldalad nem az elvártak szerint teljesít, nem árt néhány információt szerezni a Google Snippet működéséről!
A kiemelt kivonat az a töredék, ami a keresőben jelenik meg az egyes találatoknál.
Tartalma:
- harmadik fél webhelyéről idézett információ;
- az adott weboldalra mutató link;
- az oldal címe;
- az oldal URL-je
A snippet lehet a keresőmotor által automatikusan generált szövegtöredék vagy befolyásolhatjuk saját magunk is jól megírt meta tag-el. Előbbi esetében a keresőmotor által relevánsnak vélt tartalom jelenik meg. Azonban ez nem feltétlenül az az információ, amit a honlap tulajdonosa szívesen mutat meg még azelőtt, hogy a keresést indító személy ellátogatott volna a honlapra.
Fontos, hogy a snippet nem egyenlő a meta tag-el! Minden kiemelt kivonat a keresés pillanatában keletkezik, tehát nem egy előre megadott és rögzített szöveg. Azonban az algoritmusnak megfelelően megírt meta description jó eséllyel szerepel majd a Google által kiválasztott szöveg töredékben vagy egy az egyben az általunk megadott leírást fogja megjeleníteni a felhasználónak. A description legyen releváns, de ne pakold tele kulcsszavakkal.
Tipp: Mivel a Google ezt a szöveget a keresés alapján állítja össze, próbálj olyan meta descriptiont megadni, ami az átlagos keresési szokásoknak megfelel. Így még nagyobb befolyást tudsz gyakorolni a kereső algoritmusára!