Lehet hogy nem ismered ezt a fogalmat, de majdnem biztos vagyok benne hogy használtál már olyan terméket vagy szolgáltatást, ami ezt a modellt használja. Nézzük meg mit is jelent pontosan a freemium.
Ez egy üzleti modell, ami az ingyenes és fizetős szolgáltatások kombinációjára épül. Az alapgondolat az, hogy az ügyfelek ingyen kapnak hozzáférést egy termék vagy szolgáltatás bizonyos részeihez, de ha további előnyöket vagy funkciókat szeretnének, akkor fizetniük kell értük.
A freemium modellek széles körben elterjedtek, különösen a szoftverek és az alkalmazások területén. Az ingyenes verzióval lehetőséget adunk az ügyfeleknek arra, hogy kipróbálják a terméket, és megtapasztalják annak előnyeit. Ez segíthet az ügyfelek meggyőzésében, hogy az adott termék vagy szolgáltatás valóban megfelelő a számukra. Ilyen üzleti modellt használ a Dropbox vagy a Spotify. A Dropbox (ami egy felhő szolgáltatás) esetében kapunk egy kisebb mennyiségű tárhelyet amit használhatunk, de ha szeretnénk nagyobb fájlokat feltölteni, akkor már fizetnünk kell.
Az ingyenes kipróbálás és a freemium ugyanaz?
Röviden nem, a freemium lényege, hogy a szolgáltatás egy részét próbálhatja ki a vevő időkorlát nélkül, az ingyenes kipróbálásnál a teljes szolgáltatást igénybe tudjuk venni, viszont csak limitált idő áll a rendelkezésünkre.