A "brand fluid approach" vagy magyarul flexibilis márka megközelítés a marketingben olyan márkastratégiára utal, amely alkalmazkodik a piaci feltételekhez
Rugalmas és középpontjában a fogyasztói preferenciák állnak. Célja egy olyan megközelítés, amely lehetővé teszi a márka fejlődését és növekedését a közönségével, nem pedig statikus és változatlan.
A "fluid" kifejezés arra utal, hogy egy márka folyamatosan mozog és alkalmazkodik a változásokhoz, miközben nem hagyja figyelmen kívül alapvető azonosságát és értékeit. Ez a módszer lehetővé teszi a márka számára, hogy idővel releváns és vonzó maradjon célközönségének.
Gyakorlati szempontból a "brand fluid approach" a marketingben lehetővé teheti a márka vizuális megjelenésének, üzeneteinek és marketingtaktikáinak rendszeres frissítését annak érdekében, hogy követni tudja az aktuális trendeket és a lehető legjobb módon tudja követni a fogyasztói preferenciákat. A "brand fluid approach" aktív lehetőségek keresését is magában foglalhatja az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, mint például közösségi média vagy influencer marketing segítségével. Összességében a lényege az, hogy a márka friss, releváns és vonzó maradjon célközönségének.