Ahogy a neve is sugallja, a downsell egy leminősített ajánlatot jelent azzal az elképzeléssel, hogy a potenciális vásárló egy olcsóbb termék iránt érdeklődhet. Ha az ügyfél elutasította az eredeti ajánlatot, mert drágálta, akkor kerülhet képbe a downsell. Ahelyett, hogy az originál ajánlatra érkezett negatív visszhangra leszegnénk a fejünket, célszerű egy utolsó kísérletet tenni az eladásra. Ezen a ponton nincs vesztenivalónk, természetesen jobb lett volna rávenni az érdeklődőt, hogy vásárolja meg az alap terméket, de mivel ez nem történt meg, így marad a downsell.
A downsell hosszú távon is érdekes lehet, ugyanis még a nagyobb leárazások is jelentős mennyiségű többletbevételt eredményezhetnek idővel.
A downsell lépései:
- Ne engedd el az eredeti ajánlatot egyből!
- Hozz létre egy downsell ajánlatot az adott termékhez / szolgáltatáshoz!
- Tartsd az árat az impulzusvásárlási tartományban!
Magas érték + Alacsony ár = Hatékony downsell
A downsell minden olyan potenciális látogatónál érdekes lehet, akik jártak a honlapunkon, érdeklődnek a termékünk iránt, de mégis hezitálnak, vagy drágálják.
Egy rövid példa:
Egy autókereskedésben napi szinten zajlik downsell (használtautó telepekre gondolunk elsősorban). Kinézünk egy kategóriát, na meg az ársávot is, és szimplán nézelődünk. Ha nincs konkrétum, a kereskedő már mosolyog magában, ugyanis a lehető legdrágább autót próbálja majd eladni nekünk. Számunkra azonban a kapott ajánlat nem felel meg, így az eladó már olcsóbbat, de magasabb presztízzsel járót ajánl - lásd: öreg prémium autók. Így a nap végén mi a “spórolás” mellett az életérzést kapjuk meg, a nepper pedig ígyis-úgyis de eladott egy járgányt. Szóval lehetőséget teremtett a vásárlásra egy visszautasítást követően.
Tehát a downselling egy olyan értékesítési technika, amelynek során egy olcsóbb, érzelmekre ható terméket kínálunk a potenciális vásárlónak miután elutasította az eredeti ajánlatunkat.
Neked mi a downsell ajánlatod?
Forrás: What is a downsell?