Tudod minek a rövidítése a CTA? Legfrissebb marketingszótár blogsorozatunkból pillanatok alatt rájöhetsz!
Biztosan Te is találkoztál már számos virító, valamilyen cselekvésre ösztönző gombbal az online térben. A CTA egy olyan gomb, szöveg, link, vagy akár kép, melynek segítségével valamilyen cselekvésre buzdítja az érdeklődőket. Ilyen cselekvésnek tekinthető bármi, ami számunkra fontos célt szolgál, valamint amit szeretnénk, hogy a felhasználók megtegyenek (például: feliratkozás, ajánlatkérés, megosztás, követés stb.) A Call To Action az online marketing tevékenység szinte minden területén jelen van, a honlapoktól kezdve, a hirdetéseken át, egészen a közösségi médiáig. Egy-egy kampány során a cselekvésre felhívásnak kiemelt szerepe van, hiszen ennek köszönhetően tudjuk “vezetni” a látogatót például egy Facebook hírdetéstől a vásárlásig.
Néhány tipikus CTA szöveg példa:
-
Feliratkozom!
- Fedezz fel még többet!
- Kövesd a varázslatot!
- Csatlakozom!
- Kipróbálom ingyen!
- Tovább olvasom!
-
Cselekvésre ösztönöz (értéket nyújt, ezért kattintanak a fogyasztók)
- Figyelemfelkeltő (méret, szín, kontraszt)
- Egyértelmű
- Egyedi
- E/1 megfogalmazás
-
Magasabb konverziós arány
- Mérhetőség
- Ösztönző hatás
- Növeli az értékesítést