Ha a marketingre gondolsz, biztosan számos online és offline példa jut az eszedbe. Nem hiába, hiszen egy sikeres kampány mindkét formát tartalmazza.
A cross-channel marketing célja, hogy a digitális és hagyományos kommunikációs és értékesítési technikákat erősítse, párhuzamos futtatásuk pedig hatékonyabbá tegyék a márka marketing tevékenységét. A különböző csatornák segítségével növelhetjük a célközönségünket, így az üzenetünk szélesebb körben terjedhet el a potenciális vásárlók között.
Minél szélesebb termékpalettával dolgozik egy cég, annál nagyobb szüksége van a cross-channel marketingre! A célcsoport ebben az esetben generációkon, érdeklődési körökön és más demográfiai ismérveken átível, így nem szabad kizárólag a nyomtatott médiára vagy csak az online platformokra korlátozni a kommunikációt.
Példák a cross-channel marketingre:
- Nyomtatott kupon felhasználása webshopban
- E-mailben kapott kedvezmény beváltása az üzletben
- Digitális katalógusból rendelni telefonon keresztül
- Akciós újság olvasása után rendelni online
Fontos, hogy a cross-channel stratégia megalkotásánál a különféle platformok egymással összhangban működjenek, így egységes képet adjanak a brand egészéről!
Info: Nemcsak cross-channel marketingről, de cross-channel fogyasztókról is beszélhetünk! Ők az egyik felületen felfigyelnek egy számukra vonzó ajánlatra, de más csatornán keresztül jutnak hozzá