Legfrissebb marketingszótár bejegyzésünk a hirdetésekkel kapcsolatos, ismerkedj meg a CPM-mel!
A CPM magyarul ezer megjelenítésenkénti költséget jelent, a digitális hirdetések egyik árképzési módszere. Ennek értelmében a hirdetőnek minden ezredik megjelenés után egy adott összeget kell fizetnie. A megjelenés (impression) azt árulja el, hogy összesen hány alkalommal látták hirdetésedet, hiszen egy felhasználó többször is megnézheti azt.
Így számíthatod ki:
-
Oszd el a kampányodra elköltött teljes összeget a megjelenések számával, majd szorozd meg ezerrel! Példa: ha 80 dollárt költöttél és 10.000 megjelenést értél el, akkor a CPM 8 dollár).
Mikor javasolt CMP-et alkalmazni?
-
A márkaismertség növelésekor: amikor az a célod, hogy minél több ember megismerkedjen a brandeddel.
Tipp: Ha újonnan léptél be a piacra vagy valamilyen kiemelt ajánlatot készítettél, használd ezt a módszert!