A CPC és a PPC kampányokról már korábban volt szó. De mi a helyzet a CPA, azaz a Cost per Action hirdetésekkel?
A CPA - magyarul cselekvés alapú árazás - egy konverzió megszerzésének költségét mutatja. Míg a CPC és a PPC kampányoknál abban az esetben is fizetni kell a hirdetésre érkező kattintásért, ha aztán a látogató bármiféle interakció nélkül otthagyja a honlapot, a CPA hirdetéseknél bizonyos felhasználói cselekvés után történik a fizetés. A cselekvés alapú árazás esetében tehát a generált tranzakciókkal, foglalásokkal, rendelésekkel vagy feliratkozásokkal arányosan fizet a hirdetés tulajdonosa.
A CPA kampányok költsége változó. Főként a kitűzött konverziós cél határozza meg a díjszabást, így ennek függvényében lehet olcsóbb is és drágább is a többi kampányhoz képest.
Előnyei:
- könnyebben meghatározható a konverzióra fordítható budget
- konkrét eseményért fizetünk
A cselekvés alapú árazás metrikaként is kiválóan működik, hiszen meghatározza, hogy egy általunk meghatározott felhasználói cselekvésnek mekkora az egységre jutó költsége.
A CPA kampány árazása két résztvevő közreműködésével jön létre:
- A hirdető kitűzi a konverziós célokat
- A közvetítő ajánlatot ad az egységnyi cselekvésekre
Tipp: A közvetítők általában PPC hirdetésekkel vonzzák be a forgalmat az adott honlapra vagy űrlapra. Ezt követően terelik a látogatókat a CPA ajánlat irányába. Ez a típusú árazás viszont csak akkor kifizetődő, ha jelentősen növeli a hirdetésünk hatékonyságát és a bevételeket.