Az ügyfélszerzési költség, vagy CAC (Customer Acquisition Cost) egy fontos mérőszám, mely azt méri, hogy egy szervezet mennyit költ az új ügyfelek szerzésére. A CAC az értékesítési marketing kiadások, valamint az ingatlanok vagy berendezések teljes költsége, amely szükséges ahhoz, hogy a vásárlót meggyőzzék egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról.
A CAC elemzése az élettartam értékkel (az a becslés, hogy egy fiók mennyi bevételt hoz az élettartama során, ha hosszabb ideig folytatja a vásárlást vagy előfizetést) vagy a havi ismétlődő bevétel (a bevétel havi bontásának mérése) összefüggésében általános módszer annak megállapítására, hogy egy vállalat hatékonyan működik-e vagy sem.
Miért fontos a CAC a termékmenedzsmentben?
Az ügyfélszerzési költség segít a vállalatnak kiszámítani az ügyfél teljes értékét a szervezet számára.
Jordan T. McBride a következőt írta: “Az ügyfélszerzési költséget úgy alakították ki, hogy mérje és fenntartsa az akvizíciós csapatok jövedelmezőségét. Ha az ügyfél átjuttatásának költségei magasabbak, mint az ügyfél élettartamra vetített értéke, akkor a vállalkozás nem lehet életképes.”
3 tipp a CAC csökkentésére
Íme három ügyfélközpontú tipp, amelyek segítenek csökkenteni az ügyfélszerzési költségeket és optimalizálni a profitot:
- Tudd, hogy kik az ügyfeleid. Célcsoportod igényeinek és szükségleteinek ismerete segíteni fog olyan termékeket létrehozni, amely örömet okoz számukra.
- Vond be korán az ügyfeleidet. A korábbi termékelköteleződés csökkenti az egy vásárlóra jutó beszerzési költségeket.
- Ösztönözd őket az újravásárlásra. Teremts pozitív ügyfélélményt, mert egy új felhasználó “beszerzése” sokkal nagyobb kiadással jár, mint egy meglévő megtartása.
Te mérted már vállalkozásod ügyfélszerzési költségét?