info tipp 2022.09.01., csütörtök
3 perc

Az ügyfélszerzési költség, vagy CAC (Customer Acquisition Cost) egy fontos mérőszám, mely azt méri, hogy egy szervezet mennyit költ az új ügyfelek szerzésére. A CAC az értékesítési marketing kiadások, valamint az ingatlanok vagy berendezések teljes költsége, amely szükséges ahhoz, hogy a vásárlót meggyőzzék egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról.

A CAC elemzése az élettartam értékkel (az a becslés, hogy egy fiók mennyi bevételt hoz az élettartama során, ha hosszabb ideig folytatja a vásárlást vagy előfizetést) vagy a havi ismétlődő bevétel (a bevétel havi bontásának mérése) összefüggésében általános módszer annak megállapítására, hogy egy vállalat hatékonyan működik-e vagy sem.

Miért fontos a CAC a termékmenedzsmentben?

Az ügyfélszerzési költség segít a vállalatnak kiszámítani az ügyfél teljes értékét a szervezet számára.

Jordan T. McBride a következőt írta: “Az ügyfélszerzési költséget úgy alakították ki, hogy mérje és fenntartsa az akvizíciós csapatok jövedelmezőségét. Ha az ügyfél átjuttatásának költségei magasabbak, mint az ügyfél élettartamra vetített értéke, akkor a vállalkozás nem lehet életképes.

3 tipp a CAC csökkentésére

Íme három ügyfélközpontú tipp, amelyek segítenek csökkenteni az ügyfélszerzési költségeket és optimalizálni a profitot:

  1. Tudd, hogy kik az ügyfeleid. Célcsoportod igényeinek és szükségleteinek ismerete segíteni fog olyan termékeket létrehozni, amely örömet okoz számukra.
  2. Vond be korán az ügyfeleidet. A korábbi termékelköteleződés csökkenti az egy vásárlóra jutó beszerzési költségeket.
  3. Ösztönözd őket az újravásárlásra. Teremts pozitív ügyfélélményt, mert egy új felhasználó “beszerzése” sokkal nagyobb kiadással jár, mint egy meglévő megtartása.

Te mérted már vállalkozásod ügyfélszerzési költségét?