info tipp 2021.10.15., péntek
1 perc

Kíváncsi vagy, milyen áron szerez a vállalkozásod új ügyfeleket? Szeretnéd hatékonyabban terelni látogatóid a vásárlás irányába? Akkor ez a bejegyzés Neked szól!

A Customer Acquisition Cost - CAC -, azaz az ügyfélszerzési költség azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül céged számára egy új vásárló érkezése. Segít mérni az ügyfélkör növelésére irányuló erőfeszítések megtérülését, így számszerű adatot kapsz arról, hogy kifizetődik-e az értékesítésbe és a marketingbe fektetett  pénz.


A CAC kiszámítása:

  • Ügyfelek megszerzésére irányuló eszközök költségei / Megszerzett ügyfelek száma
  • A kalkuláció során - többek között - az alábbi költségeket vedd figyelembe:
  • Grafikai tervezés
  • Social media hirdetések
  • PPC kampányok
  • Kifizetett munkabér / szolgáltatási díj
  • Fotózási, forgatási költségek
  • Print megjelenés ráfordításai
  • Értékesítést támogató eszközök költségei

A felmerülő kifizetések költséghelyre, illetve a termékekre vagy szolgáltatásokra egyaránt bonthatók. Így tételesen elemezhető, mely terület érdemelne nagyobb figyelmet és honnan lehet átcsoportosítani a budget egy részét.

Az, hogy mi számít jó CAC-nak, nagyban függ a termékek árától, a haszonkulcstól és az értékesítési darabszámtól. Hogy ne csak egy számot kapj, amely nem sokat árul el a céged működéséről, érdemes bizonyos időközönként újra és újra kiszámítani. Így elemezheted a változtatások hatásait, és az eredményeket összehasonlítva megállapíthatod a következő időszak tervezett ügyfélszerzési költségét.