Below The Line - azaz “vonal alatti” - marketing a nem hagyományos médiumokat fogalja magába. E heti szótárunkban erről tudhatsz meg még többet!
A BTL marketing célja, hogy személyes kommunikációt teremtsen a célpiaccal. Ezzel a résztvevők között sokkal közvetlenebb kapcsolat alakul ki, a leendő ügyfeleket bevonja a kommunikációba, visszajelzéseket kap tőlük, tehát egy erős interakció lép fel a szereplők között. További jellemzője a személyre szabott információ nyújtás, ami sokkal hatékonyabb eszköze a tájékoztatásnak.
Eszközei:
- személyes eladás
- vásárlásösztönzés
- direkt marketing
- PR
- promóció
- eseménymarketing
Jellemzői:
- targetált
- interaktív
- informatív
- személyes kapcsolatot teremt
- kétoldalú kommunikációt biztosít
A BTL marketing sok esetben jelentősen csökkenti a marketing kiadásokat. Ugyanis a hagyományosnak mondható utcai plakátok, újság- vagy televíziós hirdetések helyett költséghatékonyabb eszközöket használ. Ide sorolandó többek között az online marketing is, ami az offline médiakampányt sok esetben teljes mértékben képes kiváltani.
Természetesen a BTL marketing sem nélkülözheti a jól átgondolt és megtervezett koncepciót. A 0. lépés ebben az esetben is a célkitűzés, ezt követheti minden egyéb, azaz a targetálás, csatornák kiválasztása, tartalom tervezés és a kampány építés.