info tipp 2021.05.21., péntek
1 perc

Below The Line - azaz “vonal alatti” - marketing a nem hagyományos médiumokat fogalja magába. E heti szótárunkban erről tudhatsz meg még többet!

A BTL marketing célja, hogy személyes kommunikációt teremtsen a célpiaccal. Ezzel a résztvevők között sokkal közvetlenebb kapcsolat alakul ki, a leendő ügyfeleket bevonja a kommunikációba, visszajelzéseket kap tőlük, tehát egy erős interakció lép fel a szereplők között. További jellemzője a személyre szabott információ nyújtás, ami sokkal hatékonyabb eszköze a tájékoztatásnak.

 

Eszközei:

  • személyes eladás
  • vásárlásösztönzés
  • direkt marketing
  • PR
  • promóció
  • eseménymarketing

Jellemzői:

  • targetált
  • interaktív
  • informatív
  • személyes kapcsolatot teremt
  • kétoldalú kommunikációt biztosít

A BTL marketing sok esetben jelentősen csökkenti a marketing kiadásokat. Ugyanis a hagyományosnak mondható utcai plakátok, újság- vagy televíziós hirdetések helyett költséghatékonyabb eszközöket használ. Ide sorolandó többek között az online marketing is, ami az offline médiakampányt sok esetben teljes mértékben képes kiváltani.

Természetesen a BTL marketing sem nélkülözheti a jól átgondolt és megtervezett koncepciót. A 0. lépés ebben az esetben is a célkitűzés, ezt követheti minden egyéb, azaz a targetálás, csatornák kiválasztása, tartalom tervezés és a kampány építés.