Hallottál már arról, hogy a marketingkommunikációs eszközök két nagy csoportra oszthatók? Marketingszótár blogsorozatunkban most a BTL módszereket ismerheted meg!
A vonal alatti kommunikáció jellemzője, hogy a márka és a fogyasztó közvetlen kapcsolatba kerül, így lehetőség van az azonnali visszajelzésre és bizalomépítésre is. Ebben az esetben nincs szükség semmilyen hagyományos, közvetítő médiumra (pl. TV, rádió) az üzenet célba éréséhez, csak a brand kell és az ügyfél!
BTL eszköz példák:
-
Személyes eladás
-
Eladáshelyi reklámok
- PR
- Szponzoráció
- Vásárlásösztönzés
- Direkt marketing
Előnyei:
-
Személyes hangvétel
-
Segíti a bizalomépítést
-
Növeli a márkaismertséget
- A márka és a fogyasztó közvetlen találkoznak
- Költséghatékony
Érdekesség: Az online marketing és ezáltal a felhasználók által generált tartalom folyamatos térhódításával az ATL és BTL eszközök közötti határvonalak igencsak elmosódtak.