info tipp 2020.08.14., péntek
1 perc

Hallottál már arról, hogy a marketingkommunikációs eszközök két nagy csoportra oszthatók? Marketingszótár blogsorozatunkban most a BTL módszereket ismerheted meg!

A vonal alatti kommunikáció jellemzője, hogy a márka és a fogyasztó közvetlen kapcsolatba kerül, így lehetőség van az azonnali visszajelzésre és bizalomépítésre is. Ebben az esetben nincs szükség semmilyen hagyományos, közvetítő médiumra (pl. TV, rádió) az üzenet célba éréséhez, csak a brand kell és az ügyfél!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Interword Web & Social (@interword.hu) on

BTL eszköz példák:
  • Személyes eladás
  • Eladáshelyi reklámok
  • PR
  • Szponzoráció
  • Vásárlásösztönzés
  • Direkt marketing
Előnyei:
  • Személyes hangvétel
  • Segíti a bizalomépítést
  • Növeli a márkaismertséget
  • A márka és a fogyasztó közvetlen találkoznak
  • Költséghatékony

Érdekesség: Az online marketing és ezáltal a felhasználók által generált tartalom folyamatos térhódításával az ATL és BTL eszközök közötti határvonalak igencsak elmosódtak.