E heti marketingszótár bejegyzésünkben ügynökségi vizekre evezünk.
A Brief egy rövid, írott összefoglalás, mely tartalmazza a megbízás minden fontos paraméterét. Marketing ügynökségek, webfejlesztők és grafikusok fontos dokumentuma, melyben az ügyfél pontosan meghatározza a megbízásra vonatkozó feladatokat és kéréseket. Tartalmazza többek között a cég adatait, a megbízás okát és célját, a piaci helyzetet, célcsoportot, pozicionálást és a termék vagy szolgáltatás részletes bemutatását.
A brief jellemzői:
- Írásos - minden információ írásban rögzített a későbbi félreértések elkerülése érdekében
- Informatív - az ügyfél minden fontos információt a kivitelező tudomására juttat
- Komplex - nincs előre meghatározott hosszúsága, mélysége és kidolgozottsága a megbízás típusától függ
- Célorientált - rész- és fő célokat egyaránt tartalmaz a későbbi összehasonlítás érdekében
- Egyértelmű - világos, tömör fogalmazás, stílusban illeszkedve a termékhez vagy szolgáltatáshoz
- Motiváló - gondolatébresztő és ösztönző hatással van a kivitelezőre
Tipp: A brief elkészítését minden esetben egy ajánlatkérés és egy ajánlat kiküldés előzi meg. A folyamat ezen részeiben érdemes előre egyeztetni a brief azon elemeiről, amik mindenképpen szükségesek a feladat elkezdéséhez!