A márkatudatosság - ahogy nevéből is látszik - a tudatos választást és vásárlást jelenti. A marketing egyik legfontosabb feladata ennek kiépítése, hiszen nagyban befolyásolja a fogyasztási szokásokat és a cég piacon betöltött szerepét.
Minden brand - azaz márka vagy egyedi differenciáltsággal felruházott termék - arra törekszik, hogy minél több fogyasztó ismerje meg és alakuljon ki bennük a tudatosság. Ez két összetevőből áll: a márka felidézéséből és a márka elismeréséből. Messze túlmegy azon, hogy a vásárlók felismerik az egyedi színt vagy a logót, sokkal inkább jelenti azt, hogy a közönség tisztában van a márka üzenetével.
A leghatásosabb módja az üzenet és a küldetés közvetítéséhez a tartalommarketing. A jó tartalom segít bemutatni a terméket, márkát, a mögötte álló csapatot és a munkafolyamatokat. Ezáltal a cég kínálata nemcsak egy lesz a sok közül, hiszen érzelmi szálak is kötődnek a barátságos, közvetlen, esetenként szórakoztató vagy informatív tartalmakhoz.
A brand awareness hatásos eszköze az online marketing. Egy alaposan megtervezett stratégián nyugvó posztsorozat vagy kampány hitelesen és informatívan képes átadni a fő üzenetet.
Tartalomtípusok:
- Honlap tartalmak - minőségi szövegezéssel, könnyű navigációval és friss információkkal
- Blogbejegyzések - termékekről, szolgáltatásokról, kapcsolódó információkról
- Képek és videók - a vizuális ábrázoláshoz
- Social media posztok és sztorik - az elérések növelése és közvetlen kommunikáció érdekében
- Hírlevél - a legfrissebb tartalmakról, érdekességekről, hasznos tudnivalókról
Tipp: Egy jelentős arculatváltás esetén gondold át, mennyire tudod megőrizni a fő üzeneted, ezáltal a márkatudatossággal rendelkező korábbi vásárlói köröd!