Bizonyára Te is nyomon követed honlapod teljesítményét különböző mutatószámok segítségével. Legfrissebb #marketingszótár bejegyzésünkben a visszafordulási aránnyal ismerkedhetsz meg.
A visszafordulás azt jelenti, hogy a felhasználó mindössze egyetlen oldal meglátogatása után “otthagyta” honlapod. Így, a bounce rate az egyoldalas munkamenetek és az összes munkamenet hányadosaként számítható ki. Miért fontos ezt csekkolni? Ha a honlapod sikere attól függ, hogy az érdeklődök több oldalt látogassanak meg (pl. termékek, rendelés stb.) és magas ez a szám, vagy hirtelen megnő, akkor érdemes lehet változtatni a dolgokon!
-
Optimalizáld az oldal betöltési sebességét!
-
Készíts értékes tartalmat!
- Alkalmazz egyszerű, figyelemfelkeltő CTA gombokat!
- Készíts mobilbarát honlapot!
- Fókuszálj a felhasználói élményre!
- Használj videókat!
- Teszteld ötleteidet A/B testing módszerrel!
- Érd el a célcsoportod a megfelelő kulcsszavak segítségével!
Tipp: Ahhoz, hogy pontosan lásd a legfontosabb mutatószámokat - köztük a BR-t - szükséged van valamilyen webanalitikai eszközre. A Google Analytics-t jó szívvel ajánljuk! Itt megtekintheted teljes visszafordulási arányt, illletve a különféle csatornákhoz kapcsolodó adatokat is!
Forrás: Visszafordulási arány