Bottom of the funnel (BOFU) - vagyis az értékesítési ciklus legalsó (záró) szakasza. Itt már csak azok vannak jelen akik “túljutottak” az első két szakaszon (TOFU, MOFU) és leszűkítették lehetőségeiket. A vásárlók most már biztosra tudják, mi az a pár opció ami közül végül választanai fognak. Már csak a végső döntést kell meghozniuk.
Mi a célod az utolsó szakaszban?
A lehető legtöbb figyelmet kell fordítanod vevőidre. Kezdeményezz velük beszélgetést és győzd meg őket, hogy Te vagy számukra a legjobb választás. Ezen a ponton konkrétabban kell hangsúlyoznod terméked vagy szolgáltatásod.
Íme néhány BOFU tartalom ötlet, hogy biztosan elérd célodat!
A tartalom ezen a ponton kifejezetten célzott. A korábbi TOFU és MOFU szakaszokban tárgyalt széles témákat most korlátozni kell. Koncentrálj márkád egyediségére. Legyen egyszerű, személyre szabott.
Ilyen lehet például:
- Személyes konzultáció - Felmerülő kérdések esetén beszélj át ügyfeleddel a megoldáson kívül minden részletet, adj visszajelzést.
- Ingyenes próbalehetőség - Ez neked is és ügyfelednek is egyaránt jó, hiszen ki ne szeretné az ingyen kapott termékeket? Ez pedig segít abban, hogy tesztelés után az adott személy akár prémiumra vált, ha terméked valóban hasznos volt számára.
- Kedvezmények - Az első vásárláskor adott kedvezmények növelhetik a forgalmadat és az eladásokat.
- Erősen személyre szabott cikkek - Ez segít gyakorlati tanácsokat adni azoknak, akik egy bizonyos információt keresnek. Válassz egy fontos témát és használj CTA-kat pl: linkeket egy különleges ajánlatra.
A BOFU sokkal másabb mint az eddigiek. Ezidáig egyoldalú kommunikációt folytattál, itt azonban a párbeszéd vagyis a kétirányú kommunikáció veszi át az irányítást.
Most már ismered mind a három értékesítési szakaszt. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, de hosszú távon nagyon is jövedelmező lehet számodra! Légy bátor és merj belevágni!