A belépő termék egy vállalkozás kiindulópontja, egy érdeklődést felkeltő csaliajánlat.
A stratégiára építő cégek úgynevezett termékpiramist hoznak létre, aminek a legalsó fokán a belépő termék szerepel. Sikere a kedvezően alacsony ár mellett a további termékekkel való szoros kapcsolatban keresendő. Fontos kiemelni, hogy a belépő termék egy külön ajánlatnak minősül, ezért ne keverjük össze a kiegészítőkkel jutalmazott főtermékkel!
Mi a célja?
A belépő termék a kulcs ami utat nyit a többi terméked megismertetéséhez! Nem a belépő termék eladásaiból fogsz profitot nyerni, ellenben arra jó, hogy tömegesen hozza be az új vásárlókat, mellyel már egy új bizalmi szintet alakítottál ki.
Lássuk a jellemzőit!
- A kínálatod közül a legolcsóbb termék vagy szolgáltatás!
- Egy termékpiramishoz kapcsolódik, vagyis a cél az érdeklődő továbbléptetése a következő kínálati szintekre!
- Hasznos az ügyfeled számára!
- Meghatározza termékkategóriádat!
- Fedezi a reklámköltséged egy részét, vagy egészét!
- Használhatod a terméked vagy szolgáltatásod “Béta” verziójaként is!
- Fontos, hogy ne kínáld ingyen, inkább kérj érte alacsonyabb árat!
Lássunk pár példát különböző területekről:
1. Szolgáltatás: Személyi edző
belépő termék: állapotfelmérés
főtermék: edzésterv készítés, tanácsadás
2. Szolgáltatás: Kozmetikus
belépő termék: szemöldökszedés
főtermék: arckezelés, gyantázás + termékek
3. Termék: Napszemüveg webshop
belépő termék: szemvizsgálat
főtermék: UV szűrő szemüveg
4. Termék: Autó értékesítés
belépő termék: bérlés
főtermék: autó
Gondold át a te piacodon mi lehet a tökéletes belépő termék! Alap emberi problémákat és vágyakat vegyél figyelembe, így építve fel a saját termékpiramisodat!
Forrás: Mi a belépő termék?