A Black Friday és a nagy karácsonyi akciók hevében ne ess a tisztességtelen reklámozás hibájába - és ne is ess áldozatul vásárlóként!
A Bait-and-switch, magyarul beetetés egy tisztességtelen, jogilag támadható módszer. Lényege, hogy egy kedvezményes árú, a vásárló számára vonzó ajánlattal rukkolnak elő, ezáltal a honlapra “csalják” az érdeklődőt. A kereskedő oldalán azonban az adott, alacsony árú termék vagy szolgáltatás nem elérhető - “elfogyott”, készlethiány alakult ki, stb. - és egy helyettesítő terméket ajánlanak helyette - természetesen magasabb áron.
A bait-and-switch reklámok esetében tehát az adott árucikkre vonatkozó hirdetés valódi célja nem meghirdetett termék eladása, hanem a forgalomterelés attól eltérő termékre. Utóbbi általában magasabb áron vásárolható meg, vagy azonos áron, viszont a minősége érezhetően alacsonyabb.
Offline példa: Autókereskedések esetében gyakori, hogy meghirdetnek egy bizonyos márkájú és típusú járművet, alacsony áron. A vásárló viszont az üzletben nem tudja megvásárolni, hiszen “már elvitték”, ezért az eladó hasonló paraméterekkel rendelkező, jelentősen drágább autókat mutat az érdeklődőnek.
Online példa: A közösségi médiában gyakran találkozhatunk kedvezményes árucikkeket reklámozó fizetett tartalommal. A linkre kattintva azonban előfordul, hogy az akciós darab elfogyott, helyette más, hasonló termékeket kínál, teljes áron.
Értékesítőként tehát nem árt az óvatosság! Figyelj, hogy mindig a hirdetésben szereplő termékre mutasson a hivatkozás, vagy magára a honlapodra. Fontos, hogy a hirdetésben szereplő termék folyamatosan elérhető legyen, még abban az esetben is, ha megnevezés nélkül, csak a fotóját használod fel a fizetett tartalmaidban.
Forrás: Bait and Switch Laws