Az Off-Page SEO egyik legfontosabb elemei a backlinkek. És hogy mit takar pontosan ez a kifejezés? E heti marketingszótár blogunkból megtudhatod!
A backlinkek, azaz külsős linkek olyan hivatkozások, melyek a honlapon kívülről érkeznek. Tehát egy másik webhely tartalmába beágyazott link, ami a mi honlapunkon található tartalomra mutat.
A backlinkek egyrészt a forgalom tereléshez, másrészt a keresőmotorok támogatásához járulnak hozzá. Amennyiben releváns, minőségi oldalról érkezik a linkelés, az algoritmus hasznos tartalomnak érzékeli azt, így a rangsorolásnál is előkelőbb helyet kaphat. Tehát minél több, megbízható helyről érkező backlinket szerzel, annál jobb találati helyre ugrik a honlapod!
A kulcsszó ebben az esetben a megbízhatóság! Ugyanis a Google - és más keresők - hátrasorolással és akár tiltással is büntethetik azt a honlapot, ahol a csalás gyanúja merül fel. Az algoritmus szemében egy biztonságosnak titulált és jó webhelyadatokkal rendelkező honlapról érkező hivatkozás legalább 10x annyit ér, mint a kevésbé releváns, ritkán látogatott webhelyekről érkezők.
Mitől lesz értékes egy backlink?
- Magas Domain Authority számmal rendelkezik
- A hivatkozó és a hivatkozott oldal tematikája hasonló
- Ne csak egy kulcsszó legyen a horgonyszöveg
- Tartalmazzon “árulkodó” szót vagy kifejezést az anchor text
- Legalább 1000-1500 szót tartalmazzon a linket tartalmazó szöveg
A linképítésnek tehát egy bonyolultabb, sok tényezős pillére a backlink. Ha kíváncsi vagy, honnan és hányszor érkezett külső hivatkozás a honlapodra, tekintsd meg a Google Search Console “Linkek” menüpontját!