A B2C, mint sok másik fogalom a marketing világában egy mozaikszó. Jelentése business to customer, azaz üzlet és fogyasztó közötti kapcsolat. A B2C a B2B (vállalatok közötti) értékesítéstől jelentősen eltér, mivel a B2C vállalatok arra összpontosítanak, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat közvetlenül az ügyfeleknek értékesítsék.
A B2C előnyei
A modern B2C vállalkozások nagy hangsúlyt helyeznek az e-kereskedelemben való részvételre. Sok B2C vállalatnak nincs fizikai boltja, ami csökkenti az általános költségeket és szélesíti a célközönséget. Az online jelenlét nagy előnye, a B2C vállalatok számára, hogy nagy mennyiségű adatot képesek nyomon követni, üzleti tevékenységükkel kapcsolatban. Az így nyert, analitikai eszközök segítségével javíthatják a vállalat politikát és stratégiájukat.
24/7 elérés: Az ecommerce kontextusában a B2C üzleti modell lehetővé teszi az értékesítést 24/7, az év 365 napján. Ha például feltöltesz egy terméket vagy szolgáltatást a weboldaladra, akkor akár alvás közben is értékesíthetsz. Szuperül hangzik ugye?
Gyorsabb értékesítési ciklus: A B2C hagyományosan sokkal gyorsabb értékesítési ciklussal rendelkezik, mint a B2B. Ha például gyertyákat árusítasz, és Instagramon hirdetsz, az ügyfél néhány másodperc alatt eldöntheti, hogy vásárol-e vagy sem. Míg a B2B értékesítési folyamata hosszabb ideig tart, akár egy hónapig is, és számos érintett fél jóváhagyására van szükség.
Összességében
A B2C a vállalkozások által kínált termékek vagy szolgáltatások egyéni fogyasztókhoz történő értékesítésének folyamata. Az idők során sokat fejlődött, és a B2C vállalatok az utóbbi években a mobil felhasználókra összpontosítottak.
Amikor el kell dönteni, hogy B2B vagy B2C modellt használjunk, fontos figyelembe venni az adott termék vagy szolgáltatás típusát, a célpiacot, a termék vagy szolgáltatás árát. A B2C vállalatoknak általában a márkájuk erősítésére és az ügyfél kapcsolat javítására kell összpontosítaniuk, így teljesen mást kíván, mint a B2B piac.