Eheti marketingszótár sorozatunkban az online marketing egyik kulcsfogalmával ismerkedhetsz meg!
A konverzió egy olyan tevékenységet jelent, amelyet a felhasználó hajt végre, értéket teremtve ezzel a cégednek. Az online marketing kampányod során érdemes kitűznöd a konverziós célod! Miért fontos ez? Mert ennek megfelelően alakíthatod ki kampányaid különböző elemeit (pl. szöveg, képek, CTA gomb stb.) Íme, néhány példa!
Mi lehet konverzió?
-
Vásárlás, megrendelés
-
Ajánlatkérés
- Regisztrálás, feliratkozás
- Letöltés
- Egy konkrét oldal megtekintése
- Reakció (pl. like, megosztás)
A konverzió két fajtája:
-
Makrokonverzió: a honlapod/kampányod legfőbb célja (általában az értékesítés)
- Mikrokonverzió: a makrokonverzió előtti kisebb műveletek
Tipp: Ha igazán hatékony online kampányt szeretnél folytatni ne hanyagold el a konverziómérést! Ennek segítségével pontosan láthatod, mennyire hatékonyak a különböző marketing eszközeid (pl. Facebook Ads, Google Ads), és ennek megfelelően alakíthatod a jövőbeli kampányaidat.
Utolsó módosítás2020. 08. 28.