info tipp 2020.07.31., péntek
1 perc

Marketingszótár blogsorozatunkban most a bannerrel ismerkedhetsz meg bővebben!

Ma már szinte lehetetlen úgy böngészni az internetet, hogy ne találkozz legalább egy “reklámcsíkkal”. A banner egy honlapon elhelyezett hirdetéstípus, amelyre kattintva közvetlen a hirdető honlapjára vagy a kampány landing oldalára érkeznek a felhasználók. Az ilyen típusú hirdetések elsődleges célja a figyelemfelkeltés és kattintásra ösztönzés. A bannerek két nagy csoportjába futhatsz bele: a statikus és animált változatokba.  Utóbbi előnye, hogy a mozgásnak köszönhetően általában könnyebben megragadják a figyelmet. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Interword Web & Social (@interword.hu) on

A banner hirdetés előnyei:
  • Figyelemfelkeltő
  • Hatékonysága könnyen mérhető
  • Honlapra irányítja a felhasználókat
  • Ösztönzi az értékesítést
  • Növeli a márkaismertséget
Egy jó banner hirdetés:
  • Tartalmaz CTA-t
  • Reszponzív
  • Rövid, lényegre törő szövegezésű
  • Ízléses kivitelezésű (pl. megfelelő színkombináció, képek)
  • Összhangban áll a honlappal/landing oldallal

Tipp: Az igazán jó banner nem csak a mérete, vagy elhelyezése miatt hatékony, sokkal inkább a megfelelő szöveg és esztétikus megjelenés miatt. 

Megjegyzés: Számos felhasználó idegesítőnek tartja a honlapokon elhelyezett hirdetéseket, így sokan használnak hirdetésblokkolót (pl. AdBlock) böngészőjükben, amely bizony megnehezítheti a célbaérést.

Tudtad, hogy az első banner 1994-ben jelent meg a virtuális világban?

Utolsó módosítás2024. 09. 23.