Marketingszótár blogsorozatunkban most a bannerrel ismerkedhetsz meg bővebben!
Ma már szinte lehetetlen úgy böngészni az internetet, hogy ne találkozz legalább egy “reklámcsíkkal”. A banner egy honlapon elhelyezett hirdetéstípus, amelyre kattintva közvetlen a hirdető honlapjára vagy a kampány landing oldalára érkeznek a felhasználók. Az ilyen típusú hirdetések elsődleges célja a figyelemfelkeltés és kattintásra ösztönzés. A bannerek két nagy csoportjába futhatsz bele: a statikus és animált változatokba. Utóbbi előnye, hogy a mozgásnak köszönhetően általában könnyebben megragadják a figyelmet.
-
Figyelemfelkeltő
-
Hatékonysága könnyen mérhető
- Honlapra irányítja a felhasználókat
- Ösztönzi az értékesítést
- Növeli a márkaismertséget
-
Tartalmaz CTA-t
-
Reszponzív
- Rövid, lényegre törő szövegezésű
- Ízléses kivitelezésű (pl. megfelelő színkombináció, képek)
- Összhangban áll a honlappal/landing oldallal
Tipp: Az igazán jó banner nem csak a mérete, vagy elhelyezése miatt hatékony, sokkal inkább a megfelelő szöveg és esztétikus megjelenés miatt.
Megjegyzés: Számos felhasználó idegesítőnek tartja a honlapokon elhelyezett hirdetéseket, így sokan használnak hirdetésblokkolót (pl. AdBlock) böngészőjükben, amely bizony megnehezítheti a célbaérést.
Tudtad, hogy az első banner 1994-ben jelent meg a virtuális világban?