Ha érdekel a marketing világa, biztosan rengetegszer szembe jött már veled ez a szó, szóval nézzük meg pontosan mit is értünk “impression”, vagy magyarul a megjelenés alatt.
Ahhoz, hogy könnyebben megértsd ezt a fogalmat, mutatunk egy példát. Képzeld el, hogy egy új éttermet hirdetsz egy óriásplakáton. Minden nap elmegy valaki mellette, így elég sokszor észreveszik a hirdetést. Valaki csak egyszer látja, de van olyan is aki többször.
A megjelenés a marketingben azt jelenti, hogy hány alkalommal volt lehetősége az embereknek megnézni a hirdetést. Tehát az előbbi példában azt jelentené, hogy mennyiszer nézték meg az emberek a hirdetőtáblát - függetlenül attól, hogy milyen gyakran és hányszor tették ezt meg.
Bár plakát esetében ezt elég nehéz lenne megszámolni, a nyomon követése online kampányok esetén jóval egyszerűbb, köszönhetően a különböző marketing szoftvereknek. Az online világban a megjelenés azt jelenti, hogy a tartalom hányszor jelenik meg egy felhasználó képernyőjén vagy hírfolyamában, ezért nem szabad összekeverni az eléréssel (angolul engagement ), mert az az interakciókat méri a kampányodban, tehát például hányan osztották meg tartalmad.
Miért is hasznos dolog ez?
Habár nem ad teljes képet a kampány teljesítményéről, betekintést nyújthat a hatékonyságába, ha más számokkal egészítjük ki, például elérési vagy interakciós mutatókkal. Gondoljunk erre, olyan építőkőként, amely segíthet megérteni más mutatókat, mint például az átkattintási arányt. Például, ha egy e-mail megjelenés értéke magas, de az átkattintási arány alacsony, akkor el kell gondolkodnod, hogy hol kell javítani a magasabb mutatószám reményében.