Június 2-án az F8 Refresh-en már tisztán körvonalazódott: az FBS, azaz a Facebook Business Suite a jövő. De mit is kell tudnunk róla?
Az FBS az a platform, ahol az üzleti Facebook és Instagram oldalad, valamint a Messenger fiókod egyaránt kezelheted. Nézzük, milyen funkciókat érhetsz el belőle:
- Tevékenység: Egy helyen, ömlesztve, gyakorlatilag minden értesítés: reakciók, időzített bejegyzések közzététele, hirdetések értesítései.
- Bejövő üzenetek: Elolvashatod a Facebook-oldaladra, a Messenger-fiókodba és az Instagram-fiókodba érkező új üzeneteket és hozzászólásokat. Sőt, innen az Automatikus válaszok és Chatmodul funkciót is eléred, így könnyedén beállíthatod a látogatóknak szóló üdvözlő szöveget és a GYIK-et.
- Bejegyzések és történetek: Amennyiben összekapcsoltad a Facebook és Insta profilod, egy szuszra letudhatod mindkét bejegyzés időzítését. Fényképet, videót, de még történetet is hozhatsz létre és ütemezhetsz, ráadásul a bejegyzés létrehozásának pillanatában már csekkolhatod a posztod előnézetét.
Ezen kívül adatokat is nyerhetsz a közzétett posztok teljesítményéről. Ha gyakran posztolsz, nézd át a Naptár menüpontot is!
- Kereskedelem: Boltok, katalógusok beállítása, azaz a Facebook Kereskedelemkezelő felülete.
- Hirdetések: A hirdetéskezelő megnyitása nélkül rá tudsz pillantani az aktuális és korábbi hirdetéseidre, azok eléréseire, a hivatkozáskattintásokra, valamint a költségkeretre. További infót pedig az “Eredmények megtekintése” gombra kattintva kaphatsz!
- Elemzési adatok: A Facebook Analytics megszűnésével ezen a felületen éred majd el az analitikákat. Megtekintheted a vállalkozásod teljesítményének részleteit (pl.: trendek, aktivitások) és még többet megtudhatsz a célközönségedről.
- További eszközök: Innen érhetsz el minden egyéb adatot, azaz: Azonnali űrlapok, Célközönség, Eseménykezelő, Hirdetési jelentések, Hirdetéskezelő, Időpontok, Médiatár, Oldal beállításai, Oldal megtekintése, Szolgáltatások, Számlázás és Üzleti alkalmazások.
Amennyiben korábban használtad a Vállalkozáskezelőt, biztosan először nehéz lesz megszokni az új felületet. Viszont ha összehasonlítjuk a korábbi felület által nyújtott lehetőségekkel, észrevehetjük, hogy a FBS valóban megkönnyíti a Facebook és Instagram felülettel rendelkező vállalkozások digitális kommunikációját.
Miben más a két felület?
- mobilról és desktopról egyaránt teljes értékű
- kezdőlap, ahova minden újdonság befut
- Facebook és Instagram tevékenységek, üzenetek és kommentek egy helyen
- posztolási és időzítési lehetőség
- megújult hirdetéskezelő
- frissített és bővített Insight View
- további eszközök menü, ahol mindent megtalálsz
Forrás: A Facebook Business Suite-ről