Az abuse rate egy arányszám az email marketing világában.
Azokat az embereket jelöli, akik spamként jelölték meg a küldött leveled. Tehát, ha mondjuk 5000 embernek küldesz emailt, és ebből 5 ember dönt úgy, hogy spamként jelöli meg, akkor ez a mérőszám 0,1% lesz. Ha 1000 emailből 1-nél több kerül a kéretlen mappába, tehát az abuse rate 1% fölött van, az már magasnak számít, és komolyan el kell gondolkodnod email stratégiádon.
Mit tehetek, hogy javítsam az abuse rate-et?
- Építs be egy a megerősítő lépést a feliratkozás űrlapodban. Ez biztosítja, hogy csak érvényes címek kerüljenek a listádra, és megakadályozza, hogy robotok iratkozzanak fel a hírleveledre. Egy másik kerülendő dolog a harmadik féltől származó címlista. Ezek rengeteg spam jelölést okozhatnak, hiszen nem közvetlenül az általad küldött tartalomra iratkoztak fel, így csak azokat a címeket használd, akiket közvetlenül a weboldaladon szereztél.
- A hírlevél feltétlen tartalmazzon egy leiratkozás linket is. Ez segít abban, hogy inkább leiratkozzanak a listádról kéretlennek jelölés helyett.
- Adj a leveledhez egy emlékeztetőt, amely jelzi, hogyan kerültek fel a listádra, hiszen fennáll annak a lehetősége, hogy elfelejtették.
- Küldj üdvözlő üzenetet a feliratkozóidnak, hogy megismerkedjenek a márkád arculatával, és tudják, hogy mire számíthatnak tőled. Így nem fognak meglepődni, amikor később hírlevelet kapnak tőled és kevésbé valószínű, hogy spamként jelölik meg azt.