Ez a fogalom egy marketing kísérleti módszer, ahol a célközönséged kettéválasztják, hogy több változatát teszteljék egy megoldásnak. A cél hogy kiderüljön, melyik teljesít a legjobban.
A gyakorlatban megmutatunk egy “A” változatot egy csoportnak és egy “B” változatot egy másik csoportnak, majd megnézzük melyik ér el jobb eredményeket. A/B tesztelés hasznos lehet, mert a különböző közönségek másképpen viselkednek. Valami, ami működik egy célcsoport számára, nem feltétlenül működik egy másiknak.
De miért is jó?
Nő a weboldal forgalma
A különböző blogbejegyzés címek vagy weboldalak címének tesztelése növelhető azoknak az embereknek a számát, akik a hivatkozásra kattintva a weboldalra jutnak. Ennek eredményeként nőhet a weboldal látogatottsága.
Magasabb konverziós ráta
A CTA-k (Call-to-Action) különböző elhelyezése, színezésének tesztelése növelheti azoknak az embereknek a számát, akik ezekre a CTA-kra kattintva eljutnak egy landing oldalra. Ez növelheti azoknak az embereknek a számát, akik kitöltik az űrlapokat, és megadják elérhetőségeiket.
Kisebb átkattintási arány
Ha a weboldal látogatói gyorsan elhagyják a weboldalad, a különböző blogbejegyzés bevezetők, betűtípusok vagy kiemelt képek tesztelése csökkentheti ezt az arányt, és megtarthatja a látogatókat.
Pro tipp: használd a gyakorlatban az A/B tesztelést Facebook bejegyzéseidhez
Ha igazán hatékonyan szeretnél kommunikálni Facebook oldaladon, akkor érdemes kipróbálnod az A/B tesztelést. Ez az eljárás lehetővé teszi, hogy egy bejegyzéshez akár négy különböző változatot is létrehozz és teszteld. A folyamat egyszerű, mindössze annyi a teendőd, hogy másolatot készítesz a bejegyzésedről egy eltérő kép vagy videó hozzáadásával.
A teszt összesen 30 percig tart, és az összes variációt a követőid közül a legrelevánsabb szegmens fogja látni. A teszt befejezése után a nyertes verziót a Facebook automatikusan közzéteszi, így garantáltan hatékonyan kommunikálhatsz a célközönségeddel. Ha érdekel ez a téma, olvasd el a blogunkat a Facebook poszt tesztelésről.