haladó tipp 2022.06.27., hétfő
4 perc

A neten - akár egy vasárnapi piacon - a termékek folyamatosan gazdát cserélnek. A szolgáltató a beérkező anyagiak mellett az ügyfélkörének az adataival jár igazán jól, míg a látogató a problémájának a megoldásával.
Egy kisvállalkozás életében halmozottan érvényes az a kijelentés, hogy SEO nélkül nem érdemes belekezdeni az online jelenlét kiépítésébe. Már egy honlap építésénél figyelni kell a keresőoptimalizálásra, képek elhelyezésére, méretére, minőségére, szövegezésre, szerkezetre és még millió pici összetevőre. A SEO a kapocs a piaci kofa és a téren kolbászoló vevő között. A vásárlónak van egy igénye, de előtte felméri a piacot, összeveti az eladókat és dönt, néha csak idővel később. A SEO lényege, hogy megteremtjük a pallót melyen keresztül átjut a vizesárkon az érdeklődő és bejut a piactérre.

Összegyűjtöttünk neked 7 különböző módszert melyek az alapját képezik a minőségi SEO beállításoknak. Tekints rájuk, úgy mint alap építőkövekre, melyek nélkül egy piaci kirakodó pavilon vagy álvány is összedőlne. 

Kezdjük is az építkezést!

1. Nézz utána a SEO műszaki hátterének!

Először javasoljuk, hogy értsd meg a keresőmotorok működését, beleértve, hogy hogyan térképezik fel és indexelik a webhelyedet, milyen adatok alapján rangsorolnak. Ez az alapvető tudás segít neked a SEO taktikád megtervezésében.

2. Készíts egyedi és kivételes tartalmakat

A tartalomra - lehet az a weboldalon vagy a Facebookon - tekints úgy, mint a helypénzre egy vásárban. Enélkül nem települhetsz ki, vagyis ennek hiányában nem tudsz kapcsolatba kerülni senkivel sem. Ez lehet egy üzenet, ajánlat vagy cselekvésre ösztönző poszt vagy akár bármi, ami releváns a vállalkozásoddal kapcsolatosan.  

De ne feledd, a konkurencia itt is jelen van. Megfelelő beállításokkal, egyedi kommunikációval és a vásárlóid megbecsülésével hamar teret nyerhetsz.

3. Építs linkeket, sokat! 

A linkek tekinthetőek az internet elsődleges fizetőeszközének. A Google algoritmusa preferálja azokat a webhelyeket, amelyek mind külső és belső linkkel is támogatják a felhasználói élményt. A keresőmotorok hamar bizalmat szavaznak annak, aki minőségi releváns és megfelelő számú linket használ.

4.  Van Google Cégprofilod? Ugye van?!

Erről van egy külön blogunk, amit mindenképpen javasolunk, hogy fuss át! A profil nagyon hasznos, mert röviden és tényszerűen képes bemutatni a cégedet. Helyszínnel, szolgáltatás leírással, véleményekkel. A felület folyamatosan fejlődik, így akár biztonsági vagy egészségügyi információk is megoszthatóak, na meg a lehetséges fizetési módokat is beállíthatod. 

5. Minden online megadott adatod friss és pontos legyen!

A zökkenőmentes konverzió érdekében mindig ellenőrizd le a céged adatait, mert az algoritmust megzavarhatod és ezután a megbízhatatlanság jegyében negatívan fogja kezelni a honlapodat. A téves információk a vásárlók kedvét is elvehetik, csekkolj le mindent!

6. Figyeld a véleményeket és ne hagyd őket válasz nélkül!

A Google-értékelések száma és pontszáma befolyásolja a helyi keresési rangsorolást, mivel több vélemény és pozitív értékelés javíthatja vállalkozásod keresési rangját.

Érdemes felkészülnöd rá, hogy a visszajelzések értéke egyre inkább nőni fog a jövőben, ami hatással lesz minden konverzióra. Egyszerűen azért, mert a potenciális érdeklődőnek szüksége van a gyors infóra, szeretné elképzelni, fejben átélni, hogy mit is kap a pénzéért, és számára a legmegbízhatóbb tényeket az előző vásárlók jelentik.  

7. Struktúráld az adatokat!

A strukturált adat egy kód. Egy olyan kódrészlet, amit el tudsz helyezni a weboldaladon. Egy speciális formátumú kód, melyet a gépek is megértenek. A keresőmotorok tehát elolvassák ezt a kódot, és arra használják, hogy a benne foglalt adatok különleges módon megjelenítsék a keresési eredmények között. 

A Strukturált Adatjelölő Súgó segít a weboldalon lévő elemek megjelölésében, így a Google értelmezni tudja az oldalon lévő adatokat. Ha a Google megérti az oldalon szereplő adatokat, tetszetősebben és új módokon tudja megjeleníteni őket a Google Keresőben. 

Röviden

Kisvállalkozóként sem elhanyagolható a minimális SEO tudás. Alapokat muszáj lefektetned, hogy biztos lábakon állhass digitálisan is. Kihívást jelenthet, ha nincs saját marketing csapatod és egyénileg kell mindent megoldanod. Ilyen esetekben nem ritka, hogy a cégtulajdonosok úgy érzik, hogy túlterheltek a vállalkozói léttel járó adminisztratív és hirdetési feladatokkal. De aggodalomra nincs ok, mert a megoldás nem annyira bonyolult, inkább időigényes. 

Ezért is célszerű átgondolnod azt is, hogy mely feladatok szervezhetőek ki, és miket tudsz magad házon belül minőségben megvalósítani. 

Forrás: Local SEO for small businesses