haladó tipp 2022.04.29., péntek
5 perc

Tudtad, hogy a LinkedIn felületén is van lehetőség carousel posztok megosztására? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy kipróbáld, hiszen a funkció segítségével tartalmad igazán ki fog tűnni a sorból és még az elköteleződést is fokozzák!

Mik azok a Linkedin carousel posztok?

A LinkedIn 2018-ban vezetett be egy dokumentummegosztó funkciót, melynek segítségével - és egy kis csavarral - tartalmadból te is lapozós posztokat varázsolhatsz!
Koncepciójában nagyon hasonlít az Instagram carousel funkciójához és egyre népszerűbb a tartalommegosztások között. Ez teljesen érthető, hiszen amellett, hogy nagyon mutatós, felkelti (és tovább megtartja!) a követők érdeklődését. A működése pedig egy roppant egyszerű elven működik: a felhasználók az oldal elhagyása nélkül tudnak böngészni a feltöltött dokumentumban, ami ha több oldalból áll, lapozással tudnak egyikről a másikra átlépni. Értitek már? 

A módszer - és némi design tudás - segítségével pedig egy száraz szöveget pillanatok alatt lebilincselő tartalommá varázsolhatsz. És ami a legjobb! Nemcsak a figyelem felkeltésére jó, hanem nagyobb területet foglalnak el ezek a posztok a hírfolyamban, mint a sima szöveges, vagy képeket tartalmazó posztok.

Milyen típusú tartalmak megosztására ajánljuk?

  • Statisztikák, számok és infografikák,
  • Gyakorlatias, oktató jellegű anyagok,
  • Keretrendszerek és lépésről-lépésre történő leírások,
  • Eseménytartalom és konferencia diák,
  • Tartalmaid reklámozása,
  • Listicle a blogodból,
  • Egyedi tervek és illusztrációk.

Most, hogy valószínűleg már Téged is meggyőztünk a LinkedIn Carousel posztok nagyszerűségéről, mutatjuk, hogyan is tudjátok használni őket!

  1. lépés: Kattints a “start a post” mezőbe, ahol hozzá tudod adni a dokumentumodat
  2. lépés: Válaszd ki a feltölteni kívánt dokumentumot
  3. lépés: Adj neki egy ötletes címet
  4. lépés: Írj hozzá egy összefoglaló leírást

Néhány fontos tudnivaló, amit mindenképp tarts szem előtt:

  • A fájl mérete nem haladhatja meg a 100 MB-ot
  • Nem haladhatod meg a 300 oldalt (valljuk be, ez a veszély valószínűleg senkit nem fenyeget)
  • A következő fáljtípusok engedélyezettek: PPT, PPTX, DOC, DOCX és PDF
  • A jobb minőség érdekében PDF formátumban töltsd fel a dokumentumaidat

Ennyi! Ugye, milyen egyszerű?

Végezetül pedig összegyűjtöttünk néhány tippet és praktikát, hogy a lehető legjobb eredményt érd el carousel posztjaiddal:

  • Az első oldal legyen erőteljes és figyelemfelkeltő!
  • Ne használj videókat és animációkat, hiszen a dokumentum megosztó funkció nem támogatja, így ezeket nem fogja lejátszani!
  • Optimalizáld mobilra és hozz létre mikrokonverziókat: remek mód erre, ha olyan design-t hozol létre, ami arra ösztönzi az embereket, hogy likeoljanak, kommenteljenek, osszák meg másokkal, vagy kapcsolják be az értesítéseket - csak úgy mint Instagramon!
  • Legyen minél tömörebb és könnyed!
  • Legyen hiteles és személyes!

Ha egy ideje már azon töprengtél, hogy hogyan növelheted a követők elkötelezettségét anélkül, hogy bele kellene merülnöd a videószerkesztés-és-megosztás rejtelmeibe, reméljük a carousel posztok lehetősége épp annyira felkeltette az érdeklődésed, mint nekünk, és egyre több ilyen kreatívabbnál kreatívabb posztokkal fogunk szembetalálkozni a  LinkedInen!

Utolsó módosítás2024. 09. 03.