Tudtad, hogy a LinkedIn felületén is van lehetőség carousel posztok megosztására? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy kipróbáld, hiszen a funkció segítségével tartalmad igazán ki fog tűnni a sorból és még az elköteleződést is fokozzák!
Mik azok a Linkedin carousel posztok?
A LinkedIn 2018-ban vezetett be egy dokumentummegosztó funkciót, melynek segítségével - és egy kis csavarral - tartalmadból te is lapozós posztokat varázsolhatsz!
Koncepciójában nagyon hasonlít az Instagram carousel funkciójához és egyre népszerűbb a tartalommegosztások között. Ez teljesen érthető, hiszen amellett, hogy nagyon mutatós, felkelti (és tovább megtartja!) a követők érdeklődését. A működése pedig egy roppant egyszerű elven működik: a felhasználók az oldal elhagyása nélkül tudnak böngészni a feltöltött dokumentumban, ami ha több oldalból áll, lapozással tudnak egyikről a másikra átlépni. Értitek már?
A módszer - és némi design tudás - segítségével pedig egy száraz szöveget pillanatok alatt lebilincselő tartalommá varázsolhatsz. És ami a legjobb! Nemcsak a figyelem felkeltésére jó, hanem nagyobb területet foglalnak el ezek a posztok a hírfolyamban, mint a sima szöveges, vagy képeket tartalmazó posztok.
Milyen típusú tartalmak megosztására ajánljuk?
- Statisztikák, számok és infografikák,
- Gyakorlatias, oktató jellegű anyagok,
- Keretrendszerek és lépésről-lépésre történő leírások,
- Eseménytartalom és konferencia diák,
- Tartalmaid reklámozása,
- Listicle a blogodból,
- Egyedi tervek és illusztrációk.
Most, hogy valószínűleg már Téged is meggyőztünk a LinkedIn Carousel posztok nagyszerűségéről, mutatjuk, hogyan is tudjátok használni őket!
- lépés: Kattints a “start a post” mezőbe, ahol hozzá tudod adni a dokumentumodat
- lépés: Válaszd ki a feltölteni kívánt dokumentumot
- lépés: Adj neki egy ötletes címet
- lépés: Írj hozzá egy összefoglaló leírást
Néhány fontos tudnivaló, amit mindenképp tarts szem előtt:
- A fájl mérete nem haladhatja meg a 100 MB-ot
- Nem haladhatod meg a 300 oldalt (valljuk be, ez a veszély valószínűleg senkit nem fenyeget)
- A következő fáljtípusok engedélyezettek: PPT, PPTX, DOC, DOCX és PDF
- A jobb minőség érdekében PDF formátumban töltsd fel a dokumentumaidat
Ennyi! Ugye, milyen egyszerű?
Végezetül pedig összegyűjtöttünk néhány tippet és praktikát, hogy a lehető legjobb eredményt érd el carousel posztjaiddal:
- Az első oldal legyen erőteljes és figyelemfelkeltő!
- Ne használj videókat és animációkat, hiszen a dokumentum megosztó funkció nem támogatja, így ezeket nem fogja lejátszani!
- Optimalizáld mobilra és hozz létre mikrokonverziókat: remek mód erre, ha olyan design-t hozol létre, ami arra ösztönzi az embereket, hogy likeoljanak, kommenteljenek, osszák meg másokkal, vagy kapcsolják be az értesítéseket - csak úgy mint Instagramon!
- Legyen minél tömörebb és könnyed!
- Legyen hiteles és személyes!
Ha egy ideje már azon töprengtél, hogy hogyan növelheted a követők elkötelezettségét anélkül, hogy bele kellene merülnöd a videószerkesztés-és-megosztás rejtelmeibe, reméljük a carousel posztok lehetősége épp annyira felkeltette az érdeklődésed, mint nekünk, és egyre több ilyen kreatívabbnál kreatívabb posztokkal fogunk szembetalálkozni a LinkedInen!