A világon 500 millió ember használja az Instagram Storykat naponta (és ez a szám gyorsan növekszik).
Amellett, hogy érdekes és szórakoztató kapcsolattartási mód családtagoknak és barátoknak, a márkák számára is különleges lehetőségeket tartogat arra, hogy a célközönség és várható ügyfelek töretlen figyelmét fenntartsa.
De hol is kezdjük? Miből áll a jó Story tartalom? A Buffer 15000 Instagram Storyt elemzett a világ 200 top márkájától, ezzel elkészítve napjaink egyik legátfogóbb Story kutatását. Mi pedig ez alapján összefoglaltuk nektek, melyek azok a tényezők, melyekre érdemes figyelni, és persze, hogy mikor tanácsos inkább a saját tapasztalatainkra hagyatkozni.
Kezdjük az alapokkal - hol találod, hogyan készítsd és színesítsd a storydat!
A Story az Instagram azon funkciója, mellyel 24 óra után eltűnő tartalmat oszthatsz meg a követőiddel. Ez a tartalom a képfolyam tetején jelenik meg, és amikor egy felhasználó új történetet töltött fel, a profilképe körül színes gyűrű jelenik meg.
A Story megnézéséhez csupán koppints a profilképre, így az megtekinthetővé válik a teljes képernyőn.
A Story feltöltéséhez a feed felett bal oldalon található kamera ikonra kattintva van lehetőség. Készíthetsz képet ott helyben, de akár már létező fotót is feltölthetsz a telefonodról.
A Storykat színesebbé teheted matricákkal, melyből számtalannal találkozhatsz a Story szerkesztése alatt a mosolygós ikont megérintve a képernyő jobb felső sarkában.
A Storyban elhelyezhetsz még időjárás-matricát, pontos időt, lokációt, vagy hashtaget is. Ha azonban interakcióra sarkallanád a követőidet, javasolt a Szavazás, Kérdések vagy a Kérdéssor matrica használata.
Extra tipp
Az Insta Story optimális mérete 1080px széles és 1920px magas, a képarány pedig 9:16. Ezeket a számokat a legjobb megjegyezni, hisz semmiképp sem utólag akarunk szembesülni azzal, hogy a kreatívunk fele nem is látszik a 9:16-os arány miatt.
Most, hogy az alapokat átnéztük, jöjjön az optimális Story hossz!
Régóta vitatott, hogy több tartalom jobb eredményekhez vezet-e Instagramon. A kutatásban résztvevők között több márkának pozitív eredményt hozott, míg volt, akinél nem volt sikeres a gyakori posztolás.
A nézettségi arány alatt az a szám értendő, melyet megkapunk, ha megnézzük, hogy az első Storytól a legutolsóig hányan nézték meg a Storynkat 24 órán belül. A kutatás úgy találta, hogy az optimális Story hossz 1-től 7 Story-ig terjed, majd 7 Story után a nézettségi arány 70% alá esik.
Azonban itt fontos megemlíteni, hogy ez nem egy egységes szabály, hanem iránymutatás, így érdemes kísérletezni és kitapasztalni, mi az, ami a te profilodon működik.
Az eredmények akkor is lehetnek fenomenálisak, ha a branded egy hosszabb Storyt (pl. 12-20 képkockából állót) posztol. A 12. és a 20. Story nézettsége közt sokkal kisebb eltérés van, mint az 1-7-ig terjedő Storykat tekintve.
Talán ami még hihetetlenebb, hogy a top profilok, amelyek 20 vagy több Storyt produkálnak, 55%-nál is magasabb nézettségi aránnyal rendelkeznek, ami bizonyítja, hogy mennyire lebilincselők tudnak lenni a Storyk - hossztól függetlenül.
Legyetek résen, ugyanis hamarosan érkezik az Insta Story-sorozatunk következő két része is, melyekben tovább boncolgatjuk a Történetek rejtelmeit! :)
Buffer Stories Research