Feketeöves szeretnél lenni blogírásban, de eddig még nem kaptál specifikus tippeket? Zöldfülűként vagy épp tudatos bloggerként is jelentős eredményeket tudsz elérni, ha alkalmazod tanácsainkat. Vágj bele az olvasásba és arass sikert tartalmaiddal!
Az elmúlt években azt tapasztalhattad, hogy marketing szempontból csökkent a blogok jelentősége. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy sokszor a bőség zavarában nem tudjuk melyik forrásból informálódjunk. Másrészt a videós tartalmak egyre nagyobb szeletet kapnak, abból a bizonyos tortából.
Ne tántorítson el a bloggerkedéstől ez a két tény! Összegyűjtöttünk Neked 13 elemet, amelyek a sikeres blog alapját képezik. Készen állsz megtanulni a blogírás csínját-bínját?
1) Lebilincselő téma
Válassz körültekintően olyan blog témát, ami valójában érdekli célközönségedet. Van néhány forrás ahonnan megtudhatod, mire is kíváncsiak igazából. Mutatjuk is melyek ezek!
- A Google Analytics egy igazi kincsesbánya, ahol számos érdeklődési kört megtalálsz.
- Gondold át, mik is azok a kérdések, amelyeket a leggyakrabban feltesznek potenciális ügyfeleid.
- Érd el a social median keresztül közönségedet, és derítsd ki miről is olvasnak szívesen.
- Csekkold a Facebook és az Instagram elemzéseket, hiszen megtudhatod melyik bejegyzésed volt a legsikeresebb!
2) Fülbemászó cím
Ez az egyik legnehezebb része a blog írásnak, hiszen lehet a tartalmad szuper értékes, ha a címed pocsék. Szánj időt az ütős cím kitalálására, ugyanis több múlik rajta, mint gondolnád.
+ Tipp: Gyűjtsd össze azokat a szavakat, amelyek kulcsszerepet töltenek be tartalmadnál, majd játékosan pakolgasd őket egymás mellé. Továbbá inspirálódj másoktól a Google-n!
3) Ütős bevezető
Amíg egy klassz cím kattintásokat generál a honlapra, addig egy érdekes bevezető az oldal látogatóját olvasóvá varázsolja. A bevezető írásánál törekedj arra, hogy felkeltsd az érdeklődést egy kérdéssel vagy egy meghökkentő adattal. Így a felhasználó késztetést fog érezni arra, hogy elolvassa a tartalmat.
4) Lenyűgöző alcímek
Az alcímek egy keretet adnak a blognak, ezáltal válik áttekinthetővé és az olvasót is végigvezeti a tartalmon. Rendkívül fontos, itt is értékes kulcsszavakat megadni a keresőoptimalizálás szempontjából. Az alcímeket a title tag hierarchiájával tudod formázni (H1, H2, H3…), ha erről még nem hallottál akkor kérd webfejlesztőd segítségét.
5) Tömör összefoglaló
A cikk végén célszerű röviden összefoglalni pontosan mi is volt a fő üzenete, tanulsága a tartalomnak. Majd szuper lehetőség egy CTA-val, azaz cselekvésre ösztönző mondattal lezárni a blogot.
6) Harmonikus vizuális tartalmak
A vizuális tartalmakat 60.000x gyorsabban dolgozza fel az agyunk, mint a szöveget. Gondosan válogassuk össze fotókat és a kreatívokat a blogba, de ne essünk túlzásba! Bátran színesíthetjük infografikával és különböző látványos diagramokkal.
+ Tipp: Már megfordult a fejedben, hogy hol találunk ilyen szuper fotókat blogjainkba? Hát nem máshol, mint a Canvaban! Ismerd meg ezt a szuper, ingyenes online képszerkesztőt blogsorozatunkból!
7) Optimális hosszúság
A blog hosszúsága az adott témától és a közönségtől függ. Blogírás során érezned kell, hogy mikor fogytál ki az értékes mondanivalóból. Ha tanácstalan vagy a hosszúságot illetőleg, akkor kérj meg egy kívülálló személyt, hogy olvassa el blogodat. Tudtad, hogy a Google Analytics oldalmélység követés segítségével megtudhatod, hogy meddig görgetnek lefelé a felhasználók cikkjeidnél?
+ Tipp: Időnként készíts hosszabb, mélyebb mondanivalójú blogokat és rövidebbeket is!
8) Készíts tartalomjegyzéket
A blog tetejére készíts egy egyszerű, rövid, tömör tartalomjegyzéket, amelyek pezsegnek a jobbnál jobb kulcsszavaktól. Hidd el, ezt a Google keresőrobotjai és a felhasználók is értékelni fogják.
9) Add meg a blog szerzőjét
A szerző feltüntetése nagyobb hitelességet és kontextust ad egy blognak. A cikk írójának a neve mellett szerepelhet egy fotó róla, és esetlegesen a nevére kattintva a felhasználók a szerző más cikkeit is felfedezhetik.
10) Keresőbarát URL
A Google azt javasolja, hogy törekedjünk a rövid URL linkekre egy blog során. Azaz kerüljük a hosszú számsorokat, időspecifikus elemeket, ezáltal biztosan nem lesz probléma egy link megnyitásánál. A linkből már a felhasználónak tudnia kell, hogy pontosan mire számíthat.
Az interword blog linkjei így néznek ki!
- https://www.interword.hu/hu/blog/cimke/alt-text
- https://www.interword.hu/hu/blog/2022-06-01/kihalt-az-instad-igy-eleszd-ujra
11) Tüntesd fel közösségi média oldalaidat
Rakd jól látható helyre social media platform ikonjaidat, így egy kattintással követőkké konvertálhatod az olvasókat. Továbbá helyezz el egy Messenger buborékot honlapodon, hogy a felhasználók egyszerűen feltehessék kérdéseiket akár a blog olvasása közben.
12) Kapcsolódó linkek
Egy jó blogbejegyzésben számos linket helyeznek el, így téve intuitívvá az eligazodást a különböző tartalmak között. A keresőmotorok is sokkal értékesebben ítéleik meg a blogot és a Google ranglistán előkelőbb helyet adnak neki. Továbbá számos SEO specialista esküszik rá, hogy a belső linkek elhelyezése mérvadó.
13) Kapcsolódó blogbejegyzések
Érdemes a blog végén további kapcsolódó tartalmakat megadni (maximum három), amellyel a felhasználót arra biztatod, hogy maradjon a weboldalon és barangoljon tovább a jobbnál jobb tartalmak között. Ideális esetben konverziót hajtanak végre.
Záró gondolat
Blogunk végéhez érve reméljük sikerült kicsit komplexebben átlátnod a blogírás folyamatát és jobban megértened a keresőmotorok működését. Következő cikked írása előtt fuss végig ezen a blogon, elevenítsd fel 13 tippünket és alkalmazd őket! Sikeres tartalomgyártást kívánunk!