Bontás - de miről is van szó?
A Bontás egy kitűnő módja annak, hogy betekintést nyerj a hirdetéseid teljesítményébe, különböző mérhető faktorok alapján. Ilyen a tényező lehet az idő, a megjelenítés módja, helye, vagy a konkrét kreatív elem minősége.
Valójában nagyon alulértékelt és aluhasznált funkcióról beszélünk, mivel számokkal és statisztikákkal senki sem szeret hosszasan foglalkozni. A Meta hirdetéskezelőjét a cégek elsősorban kampányok készítésére használják, ezek utólagos elemzése általában elmarad. A probléma a folyamat hosszával van, ugyanis az elemzés időigényes.
Bontás a gyakorlatban
A Bontás egy lenyíló menüt takar, melyet megtalálhatsz a Meta hirdetéskezelő jobb felső részén, az oszlopok és jelentések opciói között. Jó, ha tudod, hogy a bontás megtalálható az hirdetési jelentések funkciónál is.
Az 5 bontás kategória:
- Idő
- Demográfia
- Földrajz
- Teljesítés
- Művelet
Menjünk végig ezeken a bontás kategóriákon és tekintsük át minden esetben, hogy miről is van szó.
Bontás opciók az idő kategóriában:
- Nap
- Hét
- 2 hét
- Hónap
Amikor alkalmazod, minden napra, hétre, két hétre vagy hónapra extra sorokat kapsz, így részletesen szemügyre tudod venni, hogy melyik intervallum hogyan teljesített.
Ezek a bontások segítenek a trendek megértésében. Ha csak az általános eredményeket nézed, nehéz lehet észrevenni, hogy az adott hirdetésed éppen hogyan munkálkodott. Ha egy kampány még nem futott túl sokáig, érdemes lehet naponkénti breakdownra váltani, hogy érzékeld, hogyan alakul az aktivitás. Hosszabb ideig futó kampányoknál hetenként, két hetente vagy havonta célszerű a bontást kezdeményezni.
Bontás opciók a demográfia kategóriában:
- Életkor
- Nem
- Életkor és nem
- Célközönség típusa
Ez azoknak az embereknek a csoportja, akik potenciálisan láthatják a hirdetéseidet. Ezt befolyásolhatod a kor, a nem, a tartózkodási hely, a részletes célzás (érdeklődés és viselkedés), az egyedi közönségek és egyebek beállításával.
Generálj extra sorokat a teljesítmény izolálásához életkor és nem szerint (vagy életkor és nem kombinációjával). A Célközönség típusa kizárólag az Advantage+ Shopping kampányokra vonatkozik (új vagy meglévő vásárlók). Amikor Advantage+ Shopping kampányokat futtatsz, lehetőséged van egy meglévő vásárlói költségvetés beállítására. A költségvetés az a összeg, amit hajlandó vagy naponta vagy élettartamonként költeni a Facebook kampányaidra vagy hirdetéssorozataidra.
Az életkor, nem vagy életkor és nem szerinti lebontás érdekes kutatási szempontból. De ne próbáld túlkontrollálni a célcsoportjaidat, hiszen most már az algoritmus automatikusan be tudja állítani mindezt a korábbi eredményeid alapján.
Bontás opciók földrajzi kategóriában:
- Ország
- Ország és célközönség típusa
- Régió
- Vállalkozáshelyszínek
- DMA Régió
Adj hozzá külön sort minden ország vagy régió esetében. Az ország és célközönség típusa kizárólag az Advantage+ Shopping kampányokra vonatkozik, és az aktuális és új vásárlókat országok szerint jelöli.
Ez különösen hasznos lehet, ha több országba hirdetsz. Ezért érdemes azonos CPM-mel rendelkező országokat csoportosítani, különösen, ha azt szeretnéd, hogy az országok közötti elosztás nagyrészt következetes legyen. Ellenkező esetben az algoritmus gyakran a büdzséd nagy részét, olyan helyeken költi el, ahol a legtöbb aktivitást kapja. Vagyis minőség kontra mennyiség, a szokásos Metás probléma.
Amennyiben csak egy országra koncentrálsz, akkor jobb, ha simán a megyék bontásra hagyatkozol.
Bontás opció teljesítés kategóriában:
- Elhelyezés
- Platform
- Napszak (hirdetési fiók helye szerinti időzóna)
- Napszak (néző helye szerinti időzóna)
- Megjelenítés eszköze
- Platform és eszköz
- Elhelyezés és eszköz
- Médiatípus
- Termékazonosító
Ezt a bontás kategóriát elsősorban az elhelyezés alapján tudod használni, hogy azonosíthasd a potenciális elosztási problémákat. Ha nem egy konverzió típusú cselekvésre optimalizálsz, bizonyos elhelyezések gyengeségeket mutathatnak, amelyek nagy mennyiségű, alacsony minőségű cselekvéseket eredményeznek. Ennek következtében az algoritmus lehet, hogy a költségvetésed nagy részét pont ott költi el, hogy minél magasabb számra tornázhassa az akciók számát. Tehát konkrétan elfüstöli a dellát.
Ha a hivatkozás kattintásokra optimalizálsz, akkor a rendszer minden hivatkozásra kattintást mér, amelyek a felhasználókat a Metán belülre és kívülre vezették.
Ezzel szemben az érkezési oldal megtekintés egy olyan Meta hirdetésmutató, amelyről akkor beszélhetünk, ha az emberek a hirdetésedben lévő linkre kattintva az úticélul megadott URL-re jutnak.
Ha erre optimalizálsz, figyelj a következőre! Zárd ki az Audience Network elhelyezést, ugyanis az a platform véletlen klikkekhez, botokhoz és kattintási csalásokhoz vezet.
Bontás opció művelet kategóriában:
- Konverzió Eszköze
- Galériakártya
- Célhely
- Bejegyzés reakciójának típusa
- Márka
- Kategória
- Videóhang
- Videómegtekintés típusa
A művelet kategóriájú bontásnak néhány felhasználási esete van. Ha galériakártyát használsz hirdetéseid felfuttatásához, jobban megértheted, melyik kártyával szimpatizálnak jobban az emberek.
A Bejegyzés reakciójának típusa sorokat generál minden reakciótípusra. A célhely azt mutatja, hogy melyik hivatkozásra kattintottak (ha több volt megadva), hogy eljussanak a célhelyre. Márka és kategória bontások hasznosak a katalógushirdetések esetén. A Videóhang és a Videómegtekintés típusa megmutatja, hogy a videómegtekintés milyen minőségben hozott eredményeket.
Összefoglalva
A fentebb említett statisztikai bontásokat iránymutatás gyanánt érdemes használnod. A kapott eredményekből leszűrheted a tanulságokat, és hatékonyabbá teheted jövőbeli hirdetéseidet. Azonban azt nem javasoljuk, hogy túl komolyan is vedd, és csak erre hagyatkozz minden további nélkül. Ezt is az algoritmus írja össze neked, vagyis nem tökéletes. Figyelj a valós megfogható eredményekre, leadekre, konverziókra és ezeket a megfogható valós eredményeket vesd össze a fekete-fehér statisztikával.
Forrás: Breakdowns Meta ads manager